آفتاب
نماینده مالزی در مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان

توجه به قرآن در صدر امور زندگی مردم ایران قرار دارد

توجه به قرآن در صدر امور زندگی مردم ایران قرار دارد

نماینده مالزی در رشته قرائت ‌پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، توجه گسترده مردم و تلاش مسئولین جمهوری اسلامی ایران به قرآن را شایسته تقدیر دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) محمد حسینی محمور در گفت‌وگویی افزود: پیش‌تر در مسابقات قرآنی محلی مالزی شرکت می‌کردم، اما فضای مسابقات بین‌المللی بسیار متفاوت است و به خصوص تجربه حضور در ایران برای من بسیار ارزشمند است و آنچه به وضوح در اینجا می‌توان مشاهده کرد، این است که توجه به قرآن در صدر امور زندگی مردم و مسئولین قرار دارد.

وی که 23 سال سن دارد، از 10 سالگی یادگیری تلاوت قرآن را به صورت حرفه‌ای آغاز کرده، و تشویق‌ها و حمایت‌های والدین خود را عاملی بسیار موثر در تداوم فعالیت‌های قرآنی خود می‌داند.

وی افزود: در آموزش قرائت نزد اساتید متعددی تعلیم دیده است و بسیار تحت تاثیر تلاوت استاد احمد احمد نعینع، قاری برجسته مصری قرار دارد و همه روزه تلاوت این استاد مصری را می‌شنود تا بتواند قرائت خود را بهبود بخشد.

وی با تشکر از برگزارکنندگان این مسابقات و مسئولان جمهوری اسلامی در برنامه‌ریزی رقابت‌ها، سطح کیفی رقابت‌ها را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: حضور گسترده و استقبال بسیار خوب قاریان و حافظان دانشجو از مسابقات منجر به اشاعه فرهنگ قرآنی و ارتقای دانش علوم قرآنی در محافل دانشگاهی سراسر دنیا می‌شود، زیرا قاریان و حافظان می‌توانند تجربه های ارزشمند خود را از شرکت در این مسابقات به محافل قرآنی کشور خود منتقل کنند.

وی که اولین بار است در مسابقات بین‌المللی قرآن شرکت می‌کند، در پاسخ به پرسشی درباره دستاوردهای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان گفت: مهمترین دستاورد حضور در این محافل قرآنی و گفت‌وگو با مسلمانان از سراسر دنیا، درک آموزه‌های قرآن در تفسیر و قرائت است، زیرا قرآن به ما می‌آموزد که مسائل و پرسش‌های خود را فقط با حسن نیت و صلح‌طلبی پیگیری کنیم و از هرگونه تفرقه بپرهیزیم.

انتهای پیام

کد N656942

وبگردی