آفتاب
جمعی از اعضای هسته های گزینش در کردستان/

تشکیل دبیرخانه دائمی پیگیری مسائل گزینش/حمایت مادی ومعنوی از گزیشنگران

تشکیل دبیرخانه دائمی پیگیری مسائل گزینش/حمایت مادی ومعنوی از گزیشنگران

سنندج- جمعی از اعضای هسته های گزینش در استان کردستان خواستار تشکیل دبیرخانه دائمی پیگیری مسائل گزینش و حمایت های مادی و معنوی از گزینشگران شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، 6 هسته گزینش در استان کردستان فعال است که اعضای این هسته ها امروز به مناسب گرامیداشت 15 دی روز گزینش جلسه ای با استاندار کردستان تشکیل و در آن به بیان پیشنهادات و مشکلات موجود در این عرصه پرداختند.

مدیر هسته  گزينش استانداری  کردستان در این جلسه گفت: امر گزینش حتی در کشورهایی که متعهد به مسائل دینی نیستند به روش های دیگری اعمال می شود تا بدین وسیله افرادی را براساس ارزش ها و معیارهای مشخصی برتر هستند، برای کار انتخاب کنند.

موحد امان اللهی افزود: به دلیل اعمال سلیقه هایی که در ابتدای انقلاب در امر گزینش انجام گرفته متاسفانه زحمات گزینشگران همواره تحت شعاع آن تفکرات قرار گرفته شده است.

وی بیان کرد: طی سه سال اخیر 5 هزار و 88 پرونده در استانداری تشکیل شده است که از این تعداد هزارو721 پرونده مورد بررسی قرار گرفته و رای آنها صادر شده است.

وی ادامه داد: از تعداد پرونده های مذکور تنها یک پرونده شرایط لازم را احراز نکرده است.

گفتمان غالب هسته گزینش آموزش و پرورش راهنمایی و توجیه داوطلبان است

یکی از اعضای هسته گزینش آموزش و پرورش کردستان هم در این جلسه گفت:  در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راهی جهت رساندن دانش آموزان به حیات طیبه و جذب معلمان مدنظر قرار داده می شود.

ملاولی بیان کرد: در فصل دوم این سند در بیانیه ارزش ها به نقش معلم به عنوان هدایت کننده، اسوه امین و بصیر و مهمترین عنصر در تحقق اهداف تعلیم و تربیت نام برده شده است و لذا قسمتی از کار در اینجا به گزینش مربوط می شود.

وی با اشاره به اینکه سندتحول آموزش و پرورش یکی از اسناد پایین دستی سند تحول بنیادین است، اظهارداشت: در سند تحول آموزش و پرورش وظایفی برای گزینش افراد تعیین شده است.

وی یکی از برنامه های این سند را کیفیت بخشی به فرایند گزینش ذکر کرد و گفت:  این مهم در طول سال به جد پیگیری شده و می شود.

این عضو هسته گزینش آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه عدل و انصاف و عدالت در مباحث گزینش این اداره کل همواره لحاظ شده و می شود، اظهارداشت: گفتمان غالب هسته گزینش آموزش و پرورش دید راهنمایی و توجیه داوطلبان است.

ملاولی بیان کرد: هسته  گزینش آموزش و پرورش استان در سال گذشته رتبه دوم را در تمامی مباحث در کل کشور کسب کرد.

وی اظهارداشت: در حال حاضر نیاز به تشکیل دبیرخانه دائمی برای پیگیری پیشنهادات و مسائل و مشکلات مربوط به امر گزینش است.

کمبود نیروی متخصص در امر گزینش

اجاقی یکی از اعضای هسته گزینش دانشگاه کردستان هم در این جلسه  کمبود نیروی متخصص در امر گزینش را از مهترین مشکلات این حوزه خواند و گفت: متاسفانه کمتر کسی از داخل مجموعه های مختلف اداری حاضر به پذیرفتن مسئولیت گزینش افراد است.

وی اظهارداشت: در گذشته با اعلام فراخوانی اقدام به جذب افراد واجد شرایط برای امر گزینش می شد ولی متاسفانه چند سالی است که این کار از طریق آزمون انجام می شود و همین امر منجر به کمبود نیروی متخصص در این راستا شده است.

برای پیشبرد نظام اسلامی باید بهترین افرادی برای مشاغل دولتی انتخاب شوند

یکی از اعضای هسته گزینش دادگستری کردستان هم در این جلسه با بیان اینکه ادارات دولتی موتور متحرکه نظام اسلامی هستند، گفت: گزینش در نظام اسلامی با سایر جوامع مختلف متفاوت است.

لاریجانی اظهارداشت: در نظام اسلامی علاوه بر معیارهای علمی، معیارهای اسلامی و دینی افراد هم در نظر گرفته می شود.

وی بیان کرد: برای پیشبرد نظام اسلامی باید بهترین افرادی برای مشاغل دولتی انتخاب شوند و رد افراد هم در این رابطه به معنای ضایع شدن حق آنها نیست.

وی با اشاره به اینکه  در بررسی و تعیین صلاحیت ها از قانون، اخلاق و معیارهای اسلامی نباید خارج شد، اظهارداشت: گزینشگران باید استنباط خوب و درستی هم از قانون داشته باشند.

کد N656590

وبگردی