آفتاب
رزم حسینی:

ستاد دائمی کنگره خواجوی ‌کرمانی در کرمان تشکیل شود

ستاد دائمی کنگره خواجوی ‌کرمانی در کرمان تشکیل شود

کرمان - استاندار کرمان بر لزوم راه اندازی ستاد دائمی کنگره خواجوی ‌کرمانی در این استان تاکید کرد و گفت: در زمینه معرفی بزرگان کرمانی کوتاهی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رزم حسینی صبح شنبه در نشست ستاد برگزاری نکوداشت خواجوی ‌کرمانی با اشاره به اینکه خواجوی کرمانی نیازی به معرفی ندارد، گفت: این شاعر فرهیخته کرمانی در سطح ملی و فراملی شناخته شده و این ما هستیم که نیاز به شناخت چنین شخصیت هایی داریم.

وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت خواجوی کرمانی افزود: این همایش باید زمینه ساز برگزاری کنگره خواجوی کرمانی در سطح ملی و بین المللی شود.

رزم حسینی گفت: ستاد دائمی کنگره خواجوی کرمانی باید راه اندازی شود تا بستر مناسب برای برگزاری کنگره بین ‌المللی خواجوی کرمانی فراهم شود.

استاندار کرمان در خصوص ثبت روز بزرگداشت خواجوی کرمانی در تقویم گفت: اقدامات صورت گرفته در این زمینه کافی نبوده و باید دو روز بزرگداشت خواجوی کرمانی و ۲۴ مهرماه سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان در تقویم ملی ثبت شود لذا لازم است اقدامات لازم در این خصوص هرچه سریعتر انجام شود.

وی کرمان را خاستگاه مهد چهره های شاخص فرهنگی و هنری دانست و ادامه داد: در زمینه معرفی بزرگان کرمانی کوتاهی شده و باید به طور جد در این زمینه اقدام کنیم.

استاندار کرمان با تاکید بر لزوم آشنایی دانش آموزان و نسل جوان با خواجوی کرمانی و سایر بزرگان این دیار ادامه داد: این امر می تواند در افزایش روحیه مطالبه گری مردم کرمان تاثیرگذار باشد.

کد N656121

وبگردی