آفتاب

مرگ "ابوانس اللیبی" در نیویورک پس از مدت‌ها اعتصاب غذا

مرگ "ابوانس اللیبی" در نیویورک پس از مدت‌ها اعتصاب غذا

فارس نوشت:


منابع خبری گزارش دادند «ابوانس اللیبی» که سال ۲۰۱۳ از پایتخت لیبی ربوده و برای محاکمه درباره انفجارهای سال ۱۹۹۸ سفارت‌های آمریکا به نیویورک منتقل شد، جان سپرد.

 ابوانس اللیبی که از سوی اَمریکا به دست داشتن در انفجارهای سال 1998 سفارتهای آمریکا در کنیا و تانزانیا متهم شده بود،‌ در نیویورک درگذشت.

به گزارش شبکه ان بی سی،‌ عبدالحمید الرقیعی معروف به ابوانس اللیبی به دخالت در انفجارهای سفارتخانه های آمریکا در کنیا و تانزانیا در سال 1998 متهم شده بود. وی 5 اکتبر 2013 توسط کماندوهای ارتش آمریکا در عملیاتی مخفیانه از مقابل درب منزلش در طرابلس ربوده و پس از روزها اسارت در کشتی جنگی آمریکایی به نیویورک انتقال داده شد.

اللیبی مهر ماه سال گذشته در برابر دادگاهی در نیویورک حاضر شد و همه اتهامات مربوط  به دست داشتن در انفجارهای شرق آفریقا در سال 1998 را رد کرد.

«عبدالله الرقیعی» فرزند دوم  اللیبی از اعتصاب غذای پدرش در اعتراض به زندانی شدن وی خبر داده بود. وی از مقامات آمریکایی به دلیل آنکه اهمیتی به بیماری پدرش نمی‌دهند، انتقاد کرده بود.

به گفته شبکه ان‌بی‌سی،‌ اللیبی ۴۹ ساله از مدتها قبل به دلیل ابتلا به هپاتیت از بیماری کبد رنج می‌برده و به همین دلیل در بیمارستان نیویورک جان سپرد.

52261

کد N656050

وبگردی