آفتاب
سردار نقدی مطرح كرد:

افزايش نفوذ انقلاب در دنیا با موفقيت در اقتصاد/ لزوم علمی كردن كشاورزی

افزايش نفوذ انقلاب در دنیا با موفقيت در اقتصاد/ لزوم علمی كردن كشاورزی

بندرعباس - رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: اقتصاد میدانی است که می تواند برجستگی و نفوذ انقلاب را در دنیا جا بیندازد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ محمدرضا نقدی پیش از ظهر پنجشنبه در نهمین نشست شورای اداری استان هرمزگان با بیان اینكه دشمنان در عرصه نظامی نتوانسته اند در برابر ملت ایران کاری از پیش ببرند و ناتوان هستند، عنوان كرد: همه مردم ما در این عرصه آمادگی دارند و درس هایی که شاگردان این انقلاب در لبنان، سوریه و عراق به دشمن دادند موجب شده تا استکبار خودش متوجه شود نمی تواند در عرصه نظامی كاری در برابر ما انجام دهد.

وی ادامه داد: دشمنان سپس به تهاجم فرهنگی امید بستند و خیلی در این زمینه کار کردند و می دانند در این خصوص در کوتاه مدت نمی توانند کاری کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: همچنین دشمن به سراغ اقتصاد آمد و در این عرصه امید بستند تا ما را به زانو درآورند و از دستورکارهای جدی مردم باید تلاش در عرصه اقتصاد باشد.

سردار نقدی اقتصاد مقاومتی را راهکاری دانست که می تواند ما را از این گردنه عبور دهد و مسئله را حل کند و بیان داشت: اقتصاد میدانی است که می تواند برجستگی و نفوذ انقلاب را در دنیا جا بیندازد و در صورت موفقیت كشور ما، همه دنیا می بیند، با وجود فشاری که بر اقتصاد ماست از آن عبور كرده ایم و دنیا تصویر خوبی از ما به دست خواهد آورد.

وی خاطرنشان كرد: مسئله اقتصادی با آسایش و آرامش مردمی که برای انقلاب و نظام بسیار تلاش کردند مرتبط است و موفقیت در این عرصه آثار بین المللی بزرگی خواهد داشت و نیروهای انقلابی باید در این صحنه وارد شوند و کمک کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم فرصت دادن و مشاركت مردم در عرصه اقتصاد، اظهار داشت: در سیاست های اقتصاد مقاومتی مردمی کردن اقتصاد تصریح شده و مردمی كردن اقتصاد جدای از خصوصی سازی است چون خصوصی سازی  به معنای این است که کسی که سرمایه دارد بیایید کار را به دست بگیرد اما در مردمی کردن بخش عمده كار به عهده صاحبان قدرت کار است که باید كار را به دست آنها بسپاریم و مردم نقش ایفا کنند.

سردار نقدی با بیان اینكه بسیج سازمان مردم است، گفت: بسیج مردمی که دوست دارند از انقلاب پاسداری کنند را سازماندهی می کند و باید از ظرفیت بسیج در عرصه اقتصادی استفاده کرد همان طور كه در دوران جنگ هوشمندانه عمل و از این ظرفیت استفاده شد و به موفقیت رسیدیم و زمانی كه نیروهای مردمی به میدان آمدند، خود مردم دشمن را متوقف کردند.

وی اضافه كرد: امروز در عرصه اقتصادی نیز جنگ نابرابری داریم و دشمنان علیه ما صف آرایی کرده اند و باید با همدلی به مردم اعتماد کنیم تا در عرصه اقتصادی نیز فتح المبین به وجود آید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح كرد: ما نیز با این دید ظرفیت های کارشناسی بسیج را جمع کردیم و متوجه شدیم با نارسایی های مدیریتی و همچنین اقدامات دشمن، كشور دچار رکود تورمی شده است و راه های کمی برای اینکه همزمان بخواهیم هر دو مشكل را از بین ببریم، وجود دارد.

سردار نقدی افزود: طبق بررسی ها مشخص شد كه راه حل این مشكل این است كه با به كارگیری ظرفیت های به کار گرفته نشده در صحنه تولید می توان همزمان هم رکود و هم تورم را از بین برد و در كنار آن بحث اشتغال و بیکاری را نیز همزمان می توانیم حل كنیم.

وی با بیان اینكه ۱۲ عرصه برای تولید مواد غذایی با چهار هدف اشتغال، امنیت غذایی و مبارزه با تورم و رکود در بسیج تعریف شد، عنوان كرد: خوشبختانه با غیرت و همتی كه به كار گرفته شد این کار صورت گرفت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه سخنان خود بیان داشت: حدود ۵۰۰ هزار چاه آب با مجوز و همین تعداد نیز بدون مجوز در كشور وجود دارد كه اگر از این تعداد، ۵۰ هزار چاه دارای استخر شوند تولید شیلات ما دو برابر می شود و باید بتوانیم کارهایی کنیم كه هم اشتغال ایجاد شود هم محصول بهتری تولید و مردم سود خوبی را کسب کنند.

سردار نقدی گفت: در عرصه تولید مرغ خانگی نیز بسیج سازندگی ورود پیدا كرد و در حالی كه این روزها به دلیل نوعی آفت فرهنگی، سگ نگه داشتن برای برخی پرستیژ دارد و مرغ نگه داشتن زشت است، تلاش كردیم تا اقداماتی برای بهبود وضعیت اقتصادی صورت گیرد.

وی با بیان اینكه بسیج سازندگی در نقاط محروم خدمات رسانی بسیاری را انجام می دهد، اضافه كرد: از این كار دولت نفع برده و در روستاهای کوچک و پراکنده، بسیج سازندگی در عمق روستاها حضور یافته و با تعهد كار خود را با کیفیت انجام داده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان كرد: علاوه بر این واحدهای اقتصاد مقاومتی نیز به کار بسیج سازندگی اضافه شد كه در مناطق مختلف مصداق های متفاوتی دارد و امروز داریم برنامه ریزی می کنیم تا مدل هایی كه در عرصه دامپروری و مواد غذایی توسط بسیج انجام شد در عرصه صنعت هم برای تولید مردمی اجرایی شود كه محورهایی توسط کارشناسان مشخص شده است.

سردار نقدی ادامه داد: کار مهم بسیج مهندسین کشاورزی نیز تلاش برای علمی کردن کشاورزی بوده است و طبق بررسی هایی كه داشتیم، مشخص شد فاصله متوسط برداشت در واحد سطح تا واحد نمونه در کشور خیلی زیاد است و با استفاده از ظرفیت بزرگ بسیج برای ۲۰ محصول که ۸۰ درصد کشاورزی ماست در ۲۰ استان کشور هدف گذاری کردیم و از کشاورزان نمونه کشور و اساتید نمونه نیز دعوت شد تا به راهكارهایی برای علمی كردن و افزایش تولید محصول دست پیدا كنیم.

وی تصریح كرد: همچنین حلقه های علمی نیز در روستاها تشكیل و تا كنون برای آموزش مردم هزار و ۵۰۰ هسته برای ارائه آموزش در روستاها در راستای ارتقا سطح برداشت از زمین، راه اندازی شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینكه ظرفیت بسیج برای اقتصاد مقاومتی در اختیار مدیران است، اظهار داشت: اگر در عرصه اقتصاد و تولید به بسیج اعتماد شود و مردم را به کار بگیریم کارهای بزرگی در اقتصاد اتفاق می افتد و از مدیران می خواهیم كه آنها طراحی کنند که چگونه می شود از مشاركت مردم در این عرصه استفاده کرد و باید از روش های بروکراتیک خارج شویم و کار فوق العاده ای انجام دهیم و ما تنها به این مدل ها اصرار نداریم بلكه می خواهیم خود دستگاهها طرح ارائه دهند که بسیج چگونه می تواند در این عرصه کار کند.

سردار نقدی در این خصوص با اشاره به اینكه ده ها هزار کیلومتر نهر خاکی در كشور وجود دارد، گفت: می شود با یک برنامه بسیجی این نهرها را سیمانی کرد و دولت هم می تواند در این زمینه کمک کند و با این كار این نهرها به اندازه چهار سد بزرگ برای ما آب تولید می کنند.

وی در ادامه با بیان اینكه سرمایه های سرگردان در استان هرمزگان زیاد است، عنوان كرد: در این استان می توان افراد دارای سرمایه را تشویق كرد تا در زمینه ساخت آب شیرین کن سرمایه گذاری کنند و هرمزگان بهترین خاک و آب و آفتاب را برای تولید غذا دارد و فقط آب آن شور است كه اگر در زمینه ساخت آب شیرین كن سرمایه گذاری شود، می توان کارهای بزرگی انجام داد و این سرمایه گذاری سود فراوانی دارد.

کد N654107

وبگردی