آفتاب

محاکمه 70 مصری در دادگاه‌های نظامی

محاکمه 70 مصری در دادگاه‌های نظامی

دادستانی کل یکی از استان‌های مصر پرونده 70 تن از شهروندان این کشور را به اتهام "ارتکاب اقدامات خشونت آمیز" به دادگاه نظامی ارجاع داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، دادستانی کل استان الزقازیق واقع در شمال مصر پرونده 70 تن از شهروندان این کشور را به اتهام "ارتکاب اقدامات خشونت آمیز" به دادگاه نظامی ارجاع داد.

یک منبع که نخواست هویتش فاش شود عنوان داشت: دادگاه استان الزقازیق دستور داد تا پرونده این افراد به دادگاه نظامی ارجاع داده شود تا در این دادگاه به اتهامات آن‌ها رسیدگی شود.

پیشتر عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر دستور داده بود تا تمام پرونده‌های مربوط به حمله به نهادهای دولتی در این کشور در دادگاه‌های نظامی بررسی شود.

این منبع در ادامه افزود: تعداد متهمان این 10 پرونده به 70 تن می‌رسد و آن‌ها در جریان برگزاری نخستین سالگرد متفرق کردن تحصن میدان رابعة العدویه در 14 اوت گذشته بازداشت شدند.

دادستانی کل پیشتر اعلام کرده بود که اتهام این افراد عضویت در تشکیلات اخوان المسلمین و برگزاری تجمع غیرقانونی و همچنین ترساندن شهروندان مصری است.

دادستانی کل همچنین اعلام کرد که افراد مذکور به تلاش برای تخریب نهادهای عمومی و همچنین حمله به مرکز پلیس در استان الزقازیق متهم هستند.

السیسی در اکتبر گذشته با صدور دستوری اعلام کرد که تمام نهادهای عمومی و مهم در کشور طی دو سال آینده تحت نظارت دادگاه نظامی قرار خواهد گرفت. این بدان معناست که هر فردی که به این نهادها حمله کند در دادگاه نظامی محاکمه خواهد شد.

این در حالی است که محاکمه غیرنظامیان در دادگاه‌های نظامی یکی از نگرانی‌های نهادهای حقوقی مصری و بین المللی به شمار می‌آید و این مساله همچنان باعث به وجود آمدن بحث و جدل‌هایی در محافل سیاسی مصر شده است.

مردم این کشور در جریان انقلاب مصر خواهان عدم محاکمه غیرنظامیان در دادگاه‌های نظامی شده بودند.

انتهای پیام

کد N654083

وبگردی