آفتاب

دستور ویژه برای تامین تجهیزات توانبخشی سالمندان

دستور ویژه برای تامین تجهیزات توانبخشی سالمندان

رییس جمهور گفت: به وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی دستور داده ام تا نیمه سال ۱۳۹۴ برنامه ریزی دقیقی انجام دهند تا تجهیزات مورد نیاز همه کسانی که محتاج توانبخشی هستند در اختیارشان قرار گیرد و هیچ سالمندی در کشور نیازمند این تجهیزات نباشد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای روحانی  در نخستین روز سال جدید میلادی با حضور در آسایشگاه سالمندان حضرت مریم  گفت: حضرت عیسی (ع) به همه بشریت درس زندگی ، دوستی ، مهربانی و کمک به یکدیگر آموخت و به همه هموطنانی که در مسیر خیر و نیکی و کمک به همنوع گام بر می دارند افتخار می کنیم.


وی  ضمن ارزشمند توصیف کردن خدمت و رسیدگی به سالمندان، اظهار داشت: برای ما کار همه کسانی که خادم ملت هستند و به مردم و به ویژه سالمندان که نیاز بیشتری به حمایت دارند کمک می کنند، محترم و ارزشمند است.


رییس جمهور با اشاره به اینکه ما همه اهل ایران و معتقد به خداوند و روز رستاخیز هستیم ، بر تلاش و خدمت به همه هموطنان سالمند از هر کیش و مذهبی تاکید کرد.


دکتر روحانی مشترکات اسلام و مسیحیت در باور به این موضوع را که میلاد، حضور و بازگشت حضرت عیسی مسیح(ع) منشا رحمت برای جهانیان است خاطر نشان کرد و با اشاره به جایگاه حضرت عیسی (ع) به عنوان پیامبری اولوالعزم در قرآن مجید، گفت: در قرآن مجید یک سوره به نام مریم مقدس(س) است بانوی قدیسه ای که از زنان برتر تاریخ بشریت است ، کسی که یکپارچه نور و معنویت بود و باید الگوی همه بشریت باشد.


رییس جمهور سپس در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت : خیلی علاقه مند بودم که در ابتدای سال جدید میلادی در جمع سالمندان مسیحی کشورمان باشم همانند نوروز امسال که در جمع دیگر سالمندان کشور حضور یافتم و خوشحالم که امروز موفق شدم در آسایشگاهی که بنام مریم مقدس نامگذاری شده است حضور پیدا کنم.


دکتر روحانی افزود: مردم عزیز ایران می دانند که از دیدگاه مذهبی به سالمندان فارغ از اینکه چه مرام و مذهبی دارند باید احترام گذاشت و احترام به سالمند مرز جغرافیایی و دینی نمی شناسد بلکه باید در مسایل انسانی همه سهیم و شریک باشیم. ما ملت ایرانیم و باید در مساله تعاون و کمک به یکدیگر در کنار هم باشیم.


رییس جمهور با تبریک آغاز سال نوی میلادی به همه مسیحیان جهان و هموطنان مسیحی کشور ، گفت: برخی به اشتباه فکر می کنند آغاز سال نوی میلادی مسئله ای مرتبط با غرب است و رنگ و بوی دینی ندارد اما هر سه تاریخ مهم دنیا یعنی تاریخ میلادی، هجری شمسی و هجری قمری مذهبی و دینی هستند.


دکتر روحانی با تاکید بر اینکه همه ملت ایران باید برای آبادانی و عزت وعظمت کشور تلاش کنند اظهار داشت: همه ایرانی ها از هر دین و مذهب در این هدف مشترک هستند.


در این مراسم که دکتر علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، دکتر هاشمی رییس سازمان بهزیستی و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهور حضور داشتند ، رییس جمهور از بخش های مختلف مرکز نگهداری از سالمندان حضرت مریم بازدید و از نحوه رسیدگی و نیز حفظ ساختمان ابراز رضایت کرد.


پیش از سخنان رییس جمهور خانم «نورا ایشویی» مسئول آسایشگاه حضرت مریم ضمن تشکر از حضور دکتر روحانی در این مرکز و عیادت از سالمندان مستقر در آن ، گفت : ما هموطنان مسیحی از اینکه در ابتدای سال جدید میلادی میزبان رییس جمهور کشورمان هستیم خرسندیم و امیدواریم سال جدید برای همه ایرانیان سالی سرشار از برکت ، صلح و آرامش باشد.


وی با ارایه گزارشی درباره نحوه شروع به کار ، وضعیت موجود و تعداد سالمندان بستری اظهار داشت: آسایشگاه حضرت مریم جزو مراکز نمونه و درجه یک بهزیستی است و همواره مورد توجه وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی و نیز سازمان بهزیستی کشور قرار داشته است.


در این مراسم و در حضور رییس جمهور ضمن قرائت دعای روزانه، دو سرود روحانی به مناسبت روز تولد حضرت عیسی مسیح(ع) خوانده شد.
کد N653879

وبگردی