آفتاب
/ششمین کنگره سراسری جمعیت ایثارگران/

صدیقی: اعتبار قانون اساسی و آرای عمومی مردم به اعتبار امضای ولی فقیه است

صدیقی: اعتبار قانون اساسی و آرای عمومی مردم به اعتبار امضای ولی فقیه است

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی اظهار کرد: اعتبار قانون اساسی و آرای عمومی مردم به اعتبار امضای ولی فقیه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی اظهار کرد: اعتبار قانون اساسی و آرای عمومی مردم به اعتبار امضای ولی فقیه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امام جمعه موقت تهران صبح امروز در ششمین کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی که با شعار پیشرفت و عدالت اسلامی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد،با تبریک فرار رسیدن آغاز امامت امام زمان (عج)، اظهار کرد: مسأله امامت در اسلام به عنوان رکن و آیین است و منشأ همه برکات است.

وی افزود: امامت و ولایت نعمت مطلق است و همه نعمت‌ها در ارتباط با این نعمت است.

صدیقی با تأکید بر این‌که ولایت منشأ ارزش در جهان است، ‌اظهار کرد: امامت باعث می‌شود که اعضای یک ملت و سلول‌های پیکر یک جامعه به صورت منسجم و متحد باشند و در خدمت یکدیگر درآیند.

وی با تأکید بر این‌که بدون امامت ایمان قوامی ندارد به اهمیت معرفت به امام زمان (عج) اشاره کرد و افزود: اگر معرفت جمعی حاصل شود به دنبال آن اتحاد و انسجام جمعی نیز ایجاد خواهد شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تأکید بر مسأله امامت و ولایت، اظهار کرد: ما مشروعیت یک رئیس جمهور را به صندوق و آرای اکثریت نمی‌دانیم ملاک رأی نیست،‌ بلکه ملاک امضای خداوند است.

صدیقی همچنین با بیان این‌که آنچه که در قانون اساسی آمده همه اختیارات ولی فقیه نیست و این بخشی از اختیارات ولی فقیه است، گفت: ولایت است که باعث اعتبار به قانون اساسی و صندوق آرای عمومی شده است.

وی افزود: ما سکولار را یک امر ضد خدا می‌دانیم چرا که حکومت از آن خداست و این‌ که کسی غیر از خدا بدون اذن خدا حق حاکمیت بر کسی ندارد.

وی با تأکید بر این‌که در اسلام اساس امامت و امت است، در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: شعار صندوق و رأی خیلی حرف‌ها دارد. در مسأله رأی، آن کسی که انتخاب می‌شود دارای رأی اکثریت شرکت کنندگان است نه اکثریت مردم.

وی ادامه داد: گاهی بر اساس جوسازی و جاذبه‌هایی که ایجاد می‌کنند و فشارها و پول‌هایی که می‌دهند افراد غیراصیل در صحنه حضور پیدا می‌کنند و رأی مومنان و دلسوزان با کسانی که با پول در کنار صندوق آرا قرار گرفته‌اند یک اعتبار دارد.

صدیقی همچنین گفت: اعتبار قانون اساسی و آرای مردم به اعتبار امضای ولی فقیه است و ولی فقیه است که به نیابت از امام زمان (عج) به زندگی ما رنگ دینی داده است. در زمان غیبت تمام اختیارات امام زمان (عج) در آن دوره به ولی فقیه واگذار شده است و این باعث سربلندی ما است که در مجاری حکومتی زندگی می‌کنیم که پشتوانه شرعی و دینی دارد و اگر امامت را برداریم این امور اعتباری پای آن به جایی بند نیست.

وی به موضوع تحزب اشاره کرد و گفت: اگر ولایت را برداریم تحزب خود باعث اختلاف است. می‌بینید که در نقاط مختلف دنیا بعضاً احزاب به جان هم می‌افتند ولی آنچه که در کشور ما باعث می‌شود که اختلافات مدیریت شود در عین حال رقابت وجود دارد و جلوی انحرافات گرفته می‌شود، امر ولایت است.

ادامه دارد

کد N653721

وبگردی