آفتاب
در واکنش به عدم تصویب طرح فلسطین در شورای امنیت؛

لیبرمن: اقدامات یکجانبه فلسطینی‌ها به هیج جا نمی‌رسد

لیبرمن: اقدامات یکجانبه فلسطینی‌ها به هیج جا نمی‌رسد

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) گفت: ناکامی فلسطین در شورای امنیت برای تصویب درخواستشان در زمینه تبدیل شدن به یک کشور مستقل باید به آن‌ها بیاموزد که اقدامات تحریک آمیز و یکجانبه برای تحمیل شرایط به اسرائیل آن‌ها را به هیچ کجا نخواهد رساند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، درخواست فلسطین برای پایان اشغال کامل اسرائیل در فلسطین تا سال 2017 میلادی و تشکیل کشور مستقل فلسطین که پایتخت آن قدس شرقی است، نتوانست 9 رای لازم را در شورای امنیت به دست آورد.

آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به آرای مثبت فرانسه و لوکزامبورگ به درخواست فلسطین گفت: بی‌اهمیت بودن فلسطین برای کشورهای مهم در عرصه بین‌المللی از همه مهم‌تر آمریکا مانع این مساله شد که برخی کشورهای اروپایی نیز از درخواست فلسطین حمایت کنند.

وی افزود: هر کشوری که قصد دارد صادقانه توافقی را پیش ببرد باید مسئولانه عمل کرده و به فلسطینی‌ها صریحا بگوید که تصمیمات در این زمینه تنها پای میز مذاکره اتخاذ می‌شود.

لیبرمن ضمن تحسین و قدردانی از وزارت امور خارجه اسرائیل برای اقداماتی که در راستای مانع تراشی بر سر این قطعنامه انجام داد به اقدامات دیپلماتیک تل‌آویو در آفریقا، خاورمیانه و مرکز اروپا اشاره کرد.

یووال اشتاینتز، وزیر اطلاعات اسرائیل نیز ضمن انتقاد از این درخواست فلسطین گفت: شکست فلسطین برای به دست آوردن رای شورای امنیت سازمان ملل اقدامات خصمانه تشکیلات خودگردان فلسطین و تهاجم سیاسی یکجانبه علیه اسرائیل را کاهش نمی‌دهد.

وی افزود: این مساله که فرانسه و انگلیس، دو متحد اسرائیل به درخواست فلسطین رای مثبت یا ممتنع داده‌اند، نشانه نگران کننده‌ای است.

انتهای پیام

کد N652481

وبگردی