آفتاب
نماینده ایلام مطرح کرد

لزوم ایجاد کنسولگری عراق در ایلام

لزوم ایجاد کنسولگری عراق در ایلام

نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به حضور میلیون‌ها زائر در اربعین حسینی و عبور میلیون‌ها زائر از مرز مهران از وزیر امور خارجه درخواست کرد که پیگیر ایجاد کنسولگری عراق در استان ایلام باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد شوهانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت سالروز 9 دی، آن را اوج شعور بالای سیاسی و ولایت‌مداری مردم دانست و از مردم ایلام بابت همراهی و پذیرایی با زائرین اربعین حسینی تشکر کرد.

وی ادامه داد: از مسئولینی که زمینه تردد آرام زائرین را فراهم آوردند نیز تشکر می‌کنم. در اربعین سال قبل حدود 210 هزار نفر از مرز مهران عبور کردند اما امسال بیش از یک میلیون نفر در مسیر رفت و بیش از 1/5 میلیون نفر در مسیر برگشت از مسیر مرز مهران گذاشتند. بر اساس برآوردها زائرین مهران از 23 استان بودند که ضرورت دارد دولت به زیرساخت‌های استان توجه کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از دولت برای تصویب منطقه آزاد تجاری مهران تشکر کرد و از نمایندگان خواست در تصویب نهایی آن کمک کنند.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود را به وضعیت معیشتی مردم اختصاص داد و گفت: برای این مردم رمقی نمانده است. اگر برای رفاه آنان کاری نمی‌کنیم حداقل با وضع قوانین نامناسب آنها را نیازاریم. الان در فصل بودجه هستیم و لازم است که به این مساله توجه کنیم. بعد از افزایش 50 درصدی قیمت نان، افزایش قیمت گاز شوک بعدی است که بر

معیشت مردم وارد می‌شود.

شوهانی افزود: چرا باید برخی مناطق مثل تهران که جزو اولین مناطقی بودند که از نعمت گاز سراسری برخوردار شدند در تقسیم‌بندی شرکت گاز در اقلیم یک قرار بگیرند و بهای کمتری بابت گاز پرداخت کنند اما استانی مثل ایلام که منابع نفتی فراوانی دارد در اقلیم سه قرار بگیرد؟

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی به وزیر آموزش و پرورش برای نامناسب بودن وضعیت معیشتی فرهنگیان انتقاد کرد و گفت: کدام یک از ما می‌توانیم شش ماه با حقوق یک فرهنگی زندگی کنیم. آقای فانی چرا لایحه رتبه‌بندی معلمان را به مجلس نمی‌آورید و تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریسی را مشخص نمی‌کنید؟ مجوز بکارگیری سهمیه استان ایلام را که از دوره قبل باقی مانده را صادر نمی‌کنید؟

وی ادامه داد: من طرحی دادم که از فرهنگیان مالیات گرفته نشود اما هیات رییسه مجلس به خاطر وجود بار مالی آن را رد کرد. ما از بنگاه‌های مالی بزرگ مالیات نمی‌گیریم اگر از فرهنگیان هم مالیات کسر نشود اتفاقی نمی‌افتد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در ادامه نطق خود به وزیر ورزش برای آنچه فامیل‌گرایی، فساد، رشوه‌خواری و توزیع ناعادلانه اعتبارات می‌خواند انتقاد کرد و افزود: چرا استان‌هایی مثل اصفهان، خوزستان و تبریز با اعتبارات شرکت‌های دولتی به قطب فوتبال تبدیل می‌شوند و بقیه برده آنها هستند. آیا می‌دانید هزینه‌های یک سال فوتبال در تبریز 150 میلیارد است که بالغ بر کل اعتبار سالانه استان گیلان است؟

وی سپس از بیکاری در ایلام، نبود غسالخانه و درمانگاه در برخی از بخش‌های حوزه انتخابیه‌اش انتقاد کرد و خواستار پرداخت حق نوار مرزی به کارکنان دولت شد.

انتهای پیام

کد N652345

وبگردی