آفتاب

درخواست سازمان ملل برای آزادی دبیرکل وفاق بحرین

درخواست سازمان ملل برای آزادی دبیرکل وفاق بحرین

سخنگوی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد آزادی شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت وفاق بحرین را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لیز تروسل، سخنگوی کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی درباره بازداشت شیخ علی سلمان و ادامه بازداشت فعالان سیاسی دراین کشور در بیانیه ای اعلام کرد: بر اساس اطلاعات موثقی که دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ژنو جمع آوری کرده است، شیخ علی سلمان روز یک‌شنبه پس از احضار به مرکز تحقیقات جنایی برای بازجویی بازداشت شد و بازداشت او فقط دو روز پس از انتخاب دوباره او به دبیر کلی جنبش الوفاق برای چهارمین بار صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به گفته سخنگوی کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، وکلای شیخ سلمان گفته اند که به او اتهامات خطرناک از جمله دعوت به ساقط کردن دولت بحرین وارد شده است که مجازات های سخت و سنگینی را به دنبال دارد.

سخنگوی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در این بیانیه، از دولت بحرین خواست که شیخ سلمان و دیگر افراد محکوم و یا بازداشت شده را آزاد کند.

وی افزود که درصورت محاکمه شدن شیخ علی سلمان، دولت بحرین باید شرایط محاکمه عادلانه را برای او تضمین کند.

تروسل همچنین از مسؤولان بحرینی خواست که به توصیه های کمیته مستقل حقیقت یاب در سال 2011 برای تضمین آزادی بیان و تجمع عمل کنند.

در این بیانیه آمده است که احزاب مخالف پایه های اساسی هر نوع دموکراسی به حساب می آیند و بازداشت شیخ سلمان می تواند خفقان سیاسی را که با شروع اعتراض های ضد دولتی ازحدود چهار سال پیش شروع شده است، تشدید کند.

وی تاکید کرد، گفت‌وگوی مسالمت آمیز و سازنده، تنها راه خارج شدن از بحران کنونی در بحرین است.

انتهای پیام

کد N651583

وبگردی