آفتاب

رئیس‌جمهور چین خواهان کنترل ایدئولوژیک دانشگاه‌ها شد

رئیس‌جمهور چین خواهان کنترل ایدئولوژیک دانشگاه‌ها شد

رئیس‌جمهوری چین خواهان نظارت ایدئولوژیک به شکل گسترده‌تر بر موسسه‌های آموزش عالی و مطالعه مارکسیسم در دانشگاه‌های این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اظهارات شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین نشان‌دهنده روش محافظه‌کارانه سیاسی وی بوده و همزمان با افزایش کنترل بر رسانه‌ها، مخالفان و اینترنت در این کشور ابراز شده‌ است.

حزب کمونیست چین اعلام کرده که به دنبال اصلاحات سیاسی نیست با این حال رئیس‌جمهوری چین در سخنرانی اخیر خود تاکید کرد که دانشگاه‌های این کشور باید مسوولیت آموزش و پژوهش درزمینه گسترش مارکسیسم را به دوش بکشند.

وی از مقامات چینی خواست تا هدایت و رهبری حزب کمونیست در دانشگاه‌ها را تقویت کرده و به ارتقاء تلاش‌های سیاسی و ایدئولوژیک در دانشگاه‌ها بپردازند.

شی جین پینگ تاکید کرد: پردیس‌های دانشگاهی باید به پرورش و اجرای ارزش‌های بنیادین سوسیالیست در درس‌هایشان اقدام کنند.

این در حالی است که هم اینک نیز دانشگاه‌های چین و سخنرانی‌ها و برنامه‌های آموزشی به شدت توسط دولت این کشور کنترل می‌شود. ماه سپتامبر یک نشریه وابسته به حزب کمونیست چین نوشت که یکی از دانشگاه‌های مهم این کشور یعنی دانشگاه پکینگ از دانشجویان و استادان خواسته تا با هرگونه انتقاد از حزب کمونیست، مقابله کند.

چندی پیش یک اقتصاددان لیبرال چینی که از منتقدان سرشناس حزب کمونیست بود، پس از آن که خواهان اصلاحات دموکراتیک در کشور شد، از دانشگاه پکینگ اخراج شد.

همچنین اخیراً رسانه‌های چینی گزارش دادند که دانشگاهی در شمال غرب این کشور مراسم کریسمس را ممنوع و اعلام کرده که این مراسم منجر به محروم شدن دانشجویان از سنت‌های کشور شده و دانشجویان را وادار می‌کند فیلم‌های تبلیغاتی خارجی‌ها را ببینند.

انتهای پیام

کد N651125

وبگردی