آفتاب

نگرانی آمریکا از بازداشت علی سلمان و تحصن در مقابل کاخ سفید

نگرانی آمریکا از بازداشت علی سلمان و تحصن در مقابل کاخ سفید

وزارت خارجه آمریکا نگرانی خود را نسبت به بازداشت شیخ علی سلمان ابراز و تاکید کرد که واشنگتن این موضوع را از نزدیک دنبال و برای کسب اطلاعات بیشتر تلاش خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت خبری مرآه البحرین، جف راتک، مدیر دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی ضمن ابراز نگرانی نسبت به بازداشت شیخ علی سلمان، رهبر مخالفان بحرین و دبیر کل جمعیت الوفاق بر پیگیری این موضوع از سوی آمریکا تاکید کرد و کشور بحرین را به پایبندی به اقدامات قانونی و انجام اقدامات حقوقی شفاف که با قوانین بحرین و قوانین بین‌المللی مطابقت داشته باشد، دعوت کرد.

راتک ادامه داد: آمریکا برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر درباره اتهامات وارده به شیخ سلمان تلاش می‌کند. این اتهامات در حال حاضر دقیق و روشن نیستند.

این مقام آمریکایی بحرین را به رعایت برابری بر اساس قانون اساسی و عدالت برای همگان در مسیری شفاف دعوت کرد.

راتک در پایان گفت: در حال حاضر دولت آمریکا و دولت بحرین روابط فعال و خوبی با یکدیگر دارند و آمریکا این موضوع را به شکلی خوب و در سطح عالی به عنوان بخشی از روابط دوجانبه دو کشور دنبال و حل خواهد کرد.

همچنین سازمان آمریکایی برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین اعلام کرد که اعضای این سازمان در مقابل کاخ سفید تحصن کرده و خواهان آزادی علی سلمان، دبیر کل جمعیت الوفاق شده‌اند.

این سازمان در صفحه شخصی خود در توییتر اعلام کرد که اعضای این سازمان در مقابل ساختمان کاخ سفید در واشنگتن تجمع کرده و از دولت بحرین می‌خواهند که به دموکراسی احترام بگذارد.

انتهای پیام

کد N650872

وبگردی