آفتاب
کارشناس سابق سیا:

سیاستهای بی‌رحمانه داعش اصلی‌ترین عامل توقف این گروه بوده است

سیاستهای بی‌رحمانه داعش اصلی‌ترین عامل توقف این گروه بوده است

"پل پیلار" کارشناس و تحلیلگر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) اصلی ترین عامل توقف پیشرفت داعش را سیاست های بی رحمانه این گروه تروریستی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، "پل پیلار" استاد دانشگاه جرج تاون و کارشناس و رئیس سابق بخش تحلیل عملیات سیا با درج مقاله ای در مجله "نشنال اینترست" آمریکا با بررسی دلایل مختلف توقف گسترش داعش در منطقه، علت اصلی این امر را سیاست ها و رفتارهای غیر انسانی این گروه دانسته است.

در این مطلب آمده است: فرصت ها و شانس های گروه افراطی و خشن داعش در ماه های گذشته بطور خیلی زیادی از بین رفته است. در تابستان امسال این گروه بی رحم و که خود را در حد و اندازه های یک دولت نشان می داد چنان با سرعت پیشروی می کرد که تهدیدی برای دولت بغداد و برخی دیگر از دولت ها محسوب می شد. اما پیشروی وحشتناکی که این گروه در روی نقشه داشت اکنون متوقف شده است. در خصوص علت توقف این پیشرفت حرف و حدیث های زیادی هست از اقدام نظامی آمریکا گرفته تا اقدامات و سیاست های دولت مرکزی جدید عراق.

نویسنده در ادامه می نویسد: اصلی ترین علت توقف پیشروی این گروه سیاست ها و عملکردهای خود این گروه است.

نویسنده رفتارهای غیرانسانی و بی رحمانه این گروه را مهمترین عامل توقف این گروه دانسته و می نویسد: مردم خاورمیانه هم از این رفتارهای غیر انسانی و قتل و کشتار زندانیان و افراد و اشخاص توسط این گروه بیزار هستند.

در ادامه این مطلب با اشاره به انواع رفتارهای خشن و غیر انسانی این گروه در مناطق تحت کنترل آمده است که زندگی در مناطق تحت حاکمیت چنین گروه بی رحمی برای بومیان این مناطق هم نفرت انگیز است و نهایتا استفاده بی رحمانه از قدرت نمی تواند باعث جلب حمایت مردمی شود که تحت سیطره این گروه زندگی می کنند.

در بخش دیگر از این مطلب آمده است: اگر بخواهید بر منطقه ای حکومت کنید باید آموزش های لازم برای حکومت را به موقع ببینید در غیر اینصورت محبوبیت خود را از دست خواهید داد. به نظر می رسد که گروه داعش که بخش هایی از سوریه و عراق را در سیطره خود دارد توان اداره و مدیریت یک کشور را ندارد و از نشانه های این امر فروپاشی خدمات اجتماعی است.

نویسنده دیگر عامل توقف رشد این گروه را عدم حمایت مذهبی مسلمانان از این گروه دانسته و می نویسد: رهبران و علمای جریان های اصلی اسلامی در جهان اسلام از انجام هر گونه اقدامی که از آن مفهوم به رسمیت شناخته شدن این گروه شود اجتناب کرده اند.

کد N650354

وبگردی