آفتاب
در واکنش به انتقادات نتانیاهو

زواوی: مقاومت تا توقف کامل جنایت‌های "اسرائیل" ادامه خواهد داشت

زواوی: مقاومت تا توقف کامل جنایت‌های "اسرائیل" ادامه خواهد داشت

سفیر فلسطین در تهران ضمن تمجید از مواضع آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد که جهاد و مقاومت تا زمان استمرار جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) صلاح زواوی در گفت‌وگو با شبکه المیادین در پاسخ به انتقادات اخیر بنیامین نتانیاهو از وی تاکید کرد: تا زمانی که جنایت‌های اسرائیل و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین ادامه داشته باشد، جهاد و مقاومت نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اسرائیل موج خشم و نفرت ملت عربی و اسلامی را بر می‌انگیزد، افزود: سیاست‌های اسرائیل و طرح‌های بنیامین نتانیاهو همه یهودیان جهان را تهدید می‌کند.

زواوی همچنین از مواضع حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در حمایت از مساله فلسطین و تاکید بر لزوم تسلیح کرانه باختری تمجید کرد.

نتانیاهو روز گذشته یکشنبه با انتقاد شدید از صلاح زواوی که در سخنانی گفته بود "رژیم صهیونیستی غده‌ای سرطانی و رژیمی متجاوز است که باید از بین برود." در سخنانی در نشست هفتگی هیات دولت گفت که باید توجه داشت شخصی که این اظهارات را بیان می کند یکی از اعضای حماس نیست بلکه سفیر تشکیلات خودگردان در تهران است.

وی با اشاره به اقدام تشکیلات خودگردان در سازمان ملل گفت در حالی که فلسطینی ها خواستار نابودی اسرائیل هستند، سازمان ملل می خواهد موقعیت آنها را ارتقاء دهد و با طرح صلح جدید با فلسطینیان، حماس دیگری در کرانه باختری ایجاد کند و امنیت ما را به خطر بیاندازد.

نتانیاهو ادامه داد: سازمان ملل به جای تعقیب و بازداشت فلسطینیان به خاطر این اظهارنظرهای‌شان، قصد دارد جایگاه فلسطین در این نهاد بین‌المللی را ارتقاء دهد، اما اسرائیل همیشه با تلاش‌ها برای به خطر انداختن امنیت و آینده خود مقابله خواهد کرد.

نتانیاهو با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به شدت سعی در گسترش عملیات های مقاومتی به داخل کرانه باختری را دارد، خاطر نشان کرد که طی هفته های اخیر شاهد تلاش های گسترده ایران برای گسترش دامنه عملیات های مقاومتی به داخل کرانه باختری هستیم.

وی با اشاره به اینکه «هیچ کس به غیر از نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در ایران نگفته است که از دستور رهبر ایران برای ارسال سلاح به کرانه باختری هیجان‌زده شده است» مدعی شد که همین اظهارات باعث وقوع عملیات های مقاومتی ماه های اخیر در قدس و کرانه باختری شده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در جریان جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه به نقل از صلاح زواوی اعلام شد «زمان نابودی این رژیم فرا رسیده است و نسل جدید ایرانی به زودی شاهد پیروزی قطعی ما فلسطینیان خواهد بود.»

وی همچنین تصریح کرده بود که «ما روند نابودی اسرائیل و آزاد سازی فلسطین را آغاز کرده ایم.»

انتهای پیام

کد N647982

وبگردی