آفتاب

ارتش پاکستان در یک روز 55 شبه نظامی را کشت

ارتش پاکستان در یک روز 55 شبه نظامی را کشت

مقامات پاکستان امروز( شنبه ) اعلام کردند، دست کم 55 شبه نظامی در حملات هوایی و زمینی نیروهای ارتش این کشور در مناطق شمال غرب کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش پاکستان پس از کشتار 150 نفر در یک مدرسه متعلق به این ارتش در شهر پیشاور پاکستان اقدام به تشدید عملیات نظامی خود علیه شبه نظامیان در شمال غرب کرده است.

ارتش پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد، سربازان این ارتش اواخر روز جمعه به یک مخفیگاه شبه نظامیان در منطقه ای نزدیک به اوراکزای و مناطق قبیله نشین خیبر نزدیک مرز افغانستان، در حالی که شبه نظامیان به منظور نشستی در این محل گردآمده بودند، حمله کردند.

در این بیانیه آمده است که میان نظامیان پاکستانی و شبه نظامیان در این منطقه در گیری شدیدی به وقوع پیوست که در اثر آن 16 تروریست کشته و بیست تن دیگر زخمی شدند. در این بیانیه اضافه شد که تروریست های در حال فرار 9 جسد دیگر همدستان خود را در مسیر فرار جای گذاشتند.

در ادامه این بیانیه تصریح شد:‌سربازان پاکستانی دو شبه نظامی را که شدیدا زخمی شده بودند دستگیر کردند و در این درگیری ها همچنین چهار سرباز پاکستانی زخمی شدند.

از سوی دیگر ژنرال آسیم بجوا، سخنگوی ارتش پاکستان اظهار کرد که در یک درگیری جداگانه 39 شبه نظامی شامل دو فرمانده آن‌ها در حملات هوایی به شمال غرب پاکستان در اواخر روز جمعه کشته شدند و یک انبار مهمات نیز از بین رفت.

به رغم اعلام این درگیری ها بررسی مستقل این تلفات توسط رسانه ها به دلیل ممنوعیت دسترسی به منطقه امکان پذیر نیست.

همچنین پلیس پاکستان اعلام کرد که یک فرمانده بلند پایه طالبان را که به دلیل حمله به نیروهای پلیس و دست داشتن در قتل خبرنگاری در منطقه خیبر پختونخواه در شمال غرب پاکستان تحت تعقیب بوده، دستگیر کرده است.

ارتش پاکستان اعلام کرد که تا کنون در جریان عملیات گسترده خود علیه طالبان و شبه نظامیان در مناطق مرزی با افغانستان که شش ماه به طول انجامیده، توانسته بیش از 1700 شبه نظامی را به هلاکت برساند ودر عین حال 126 سرباز خود را نیز در این درگیری ها از دست داده است.

انتهای پیام

کد N645357

وبگردی