آفتاب

پشتیبانی روسیه از کره‌شمالی در خصوص "مصاحبه"

پشتیبانی روسیه از کره‌شمالی در خصوص "مصاحبه"

در بحبوحه رسوایی هک شدن شرکت سونی، روسیه با اعلام حمایت از کره‌شمالی گفت: فیلم «رسوایی‌آور» آنقدر افتضاح است که خشم پیونگ‌یانگ را برایمان کاملا قابل درک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در شرایطی که آمریکا معتقد است که کره‌شمالی در هک کردن شرکت سونی پیکچرز مشارکت داشته است، اما نتوانسته است هیچ مدرک محکمی برای اثبات آن ارائه کند.

الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنج‌شنبه اعلام کرد که تهدید آمریکا به تلافی کردن بسیار «غیر سازنده» است.

شرکت سونی پیکچرز اخیرا فیلمی را آماده اکران کرده که موضوع آن باعث خشم کره شمالی شده است. این فیلم جنجالی با نام "مصاحبه" درباره تلاشی برای ترور کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی است. اخیرا شرکت سونی پیکچرز هک شده است و آمریکا، کره شمالی را عامل آن می‌داند؛ اتهامی که پیونگ‌یانگ آن را نمی‌پذیرد اما عاملان آن را تحسین کرده است. شرکت سونی در ابتدا تصمیم گرفت که از اکران فیلم منصرف شود، اما نهایتا روز چهارشنبه آن را به صورت آنلاین پخش کرد.

روابط روسیه و کشور کمونیست کره شمالی پس از فروپاشی شوروی در 1991 تیره شد اما در دوران حکومت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه مناسبات دو کشور افزایش یافت. مسکو تلاش می‌کند تا برای حل بن‌بست هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی مداخله کند؛ با این حال این تلاش‌های دیپلماتیک تاکنون نتایج ملموسی به همراه نداشته است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به هک شدن سونی گفت: فیلم مصاحبه، تهاجمی و رسوایی آور است و واکنش کره شمالی کاملا قابل درک است. کره شمالی پیشنهاد داده است تا به صورت مشترک بر روی شناسایی عاملان هک تحقیق شود، اما آمریکا نپذیرفته است. تحقیقات مشترک می‌توانست به کاهش تنش‌ها کمک کند و نشان‌ دهنده تمایل قلبی کره‌شمالی برای حل موضوع بود.

لوکاشویچ گفت: اخیرا آمریکا تهدید به تلافی کرده و از کشورهای دیگر نیز خواسته است تا کره‌شمالی را محکوم کنند اما این اقدامات کاملا غیرسازنده است و خطرناک. شرایط شبه‌جزیره کره هم‌اکنون بسیار پیچیده است و این اقدامات به تشدید اختلافات می‌انجامد.

انتهای پیام

کد N643216

وبگردی