آفتاب
ترقی به مهر خبر داد:

ضیافت حزب موتلفه با حضور دبیران کل احزاب جهان اسلام

ضیافت حزب موتلفه با حضور دبیران کل احزاب جهان اسلام

رئیس کمیسیون احزاب کنفرانس وحدت اسلامی گفت: در ستاد اجرایی این کمیسیون مصوب شد تا از تعدادی از دبیران کل احزاب داخل کشور برای حضور در اجلاس دعوت شود.

حمیدرضا ترقی، رئیس کمیسیون احزاب کنفرانس وحدت اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه ستاد اجرایی این کمیسیون اظهار داشت: آنچه در ستاد اجرایی کمیسیون احزاب کنفرانس وحدت اسلامی تصویب شد دعوت از تعدادی از دبیران کل احزاب داخل کشور بود.

وی افزود: تاکنون احزاب 15 کشور اسلامی برای حضور در اجلاس احزاب جهان اسلام اعلام آمادگی کردند.

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی همچنین از برگزاری ضیافت حزب موتلفه با حضور دبیران کل احزاب اسلامی حاضر در اجلاس خبر داد و گفت: هدف برگزاری این ضیافت تعامل هرچه بیشتر احزاب اسلامی کشورهای جهان اسلام است.

ترقی همچنین اعلام کرد: در حاشیه اجلاس احزاب جهان اسلام از پایگاه اطلاع رسانی احزاب اسلامی کشورهای جهان اسلام  به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر گفتنی است کنفرانس وحدت اسلامی از تاریخ 14 تا 19 دی در تهران برگزار خواهد شد و در حاشیه این کنفرانس، نخستین اجلاس احزاب اسلامی در تاریخ 18 دی در تهران برگزار می‌شود. این اجلاس با همکاری حزب مؤتلفه اسلامی و مجمع جهانی تقریب مذاهب خواهد بود.

نفی خشونت، افراطی‌گری و تکفیر در نگاه احزاب اسلامی، نقش اشتراکات سیاسی در وحدت میان احزاب و رهبران سیاسی، کارکرد احزاب اسلامی در تقریب میان پیروان مذاهب اسلامی و بررسی راهکارهای عملی و همکار‌ی‌های بین‌المللی میان احزاب کشورهای اسلامی ز جمله محورهای این اجلاس خواهد بود.

کد N641156

وبگردی