آفتاب

تحرکات فرانسه برای پیشبرد پرونده ریاست جمهوری لبنان

تحرکات فرانسه برای پیشبرد پرونده ریاست جمهوری لبنان

منابع آگاه در فرانسه اعلام کردند که مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت خارجه فرانسه برای پیشبرد پرونده ریاست جمهوری لبنان که از زمان پایان ریاست جمهوری میشل سلیمان در مه گذشته معلق مانده است، به ریاض و سپس تهران و پس از آن به واتیکان سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، این منابع خاطرنشان کردند، "ژان فرانسوا ژیرو"، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت خارجه فرانسه در پنجم ژانویه به ریاض می‌رود و سپس به تهران و پس از آن به واتیکان سفر می‌کند که این سفر در راستای تلاش برای پیشبرد پرونده حل و فصل نشده ریاست جمهوری لبنان صورت می‌گیرد.

منابع تصریح کردند: با توجه به شرایط و موضع گیری برخی از کشورها، فرصتی برای برون رفت از بن بست ریاست جمهوری لبنان وجود دارد.

ناخشنودی واتیکان از مسیحیان لبنان

در همین حال، منابع دیپلمات عرب به نقل از واتیکان اعلام کردند که واتیکان به شدت از قشر سیاسی مسیحی در لبنان ناراضی است و آن‌ها را مسئول خلأ در تصدی پست ریاست جمهوری این کشور می‌داند.

این منابع افزودند: واتیکان به ارائه طرحی برای حل و فصل این بحران می‌اندیشد.

تلاش‌ برای دیدار میشل عون و سمیر جعجع

از سوی دیگر، احزاب مسیحی در لبنان در تلاش هستند تا دیداری را با حضور میشل عون، رهبر فراکسیون تغییر و اصلاح و سمیر جعجع، رئیس حزب القوات اللبنانیه بر پا کنند تا مجددا توپ برای انتخاب رئیس جمهور این کشور در زمین مسیحی‌ها قرار بگیرد.

منابع تصریح کردند: این دیدار در آینده‌ای بسیار نزدیک برگزار می‌شود و احتمالا در فاصله زمانی میان میلاد حضرت مسیح و سال جدید میلادی بر پا می‌شود.

انتهای پیام

کد N640828

وبگردی