آفتاب

پایان نشست حزب‌الله و جریان المستقبل لبنان و توافق بر سر ادامه مذاکرات

پایان نشست حزب‌الله و جریان المستقبل لبنان و توافق بر سر ادامه مذاکرات

حزب الله لبنان و جریان المستقبل مذاکرات چهار ساعته‌ای را در مقر پارلمان لبنان و با ریاست نبیه بری برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الاخبار لبنان، حزب الله لبنان و جریان المستقبل با نظارت نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان اولین جلسات خود را در مقر پارلمان برگزار کردند.

در این جلسه که حدود چهار ساعت به طول انجامیده پشت درهای بسته برگزار شد و خبرنگاران از ورود به مقر پارلمان منع شدند.

همچنین در این نشست حسین الخلیل، معاون سیاسی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، حسین الحاج حسن و حسن فضل الله و نادر حریری، مدیر دفتر سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان، نهاد مشنوق، وزیر کشور و سمیر الجسر، یکی از نمایندگان لبنانی حضور داشتند.

منابعی به شبکه المنار اعلام کردند که فضای جلسه مذاکرات مثبت بوده و در این نشست بر برگزاری نشست دومی میان حزب الله و المستقبل پس از جشن‌های سال نو میلادی توافق شده است.

حزب الله و المستقبل همچنین بر آمادگی خود برای مذاکرات جدی در خصوص تمامی مسائل و اختلافات موجود تاکید کردند.

در بیانیه مشترکی که پس از پایان این نشست صادر شد، آمده است: حاضران در نشست بر تکمیل مذاکرات به صورت مثبت جهت کاهش خفقان داخلی و همچنین اعلام مواضع نسبت به اختلافات موجود میان دو طرف توافق کردند.

حاضران در این نشست تاکید کردند: هدف این دیدارها تشکیل صف بندی سیاسی جدید در عرصه داخلی و یا مقابله با هیچ برنامه خاصی نیست.

همچنین هدف این دیدارها اعمال فشار بر هیچ یک از گروه‌های سیاسی در مسائل کشور نیست بلکه هدف آن کمک به لبنانی‌ها برای رسیدن به توافق است.

نبیه بری در این دیدار به خطراتی که لبنان و منطقه را تهدید می‌کند، اشاره کرد.

روزنامه الاخبار اعلام کرد که نمایندگان حزب الله و المستقبل در این دیدار وارد جزئیات نشدند و مذاکرات آن‌ها مذاکراتی فراگیر بوده است و با اینکه جدول مذاکرات مشخص شده و بر عدم گفت‌وگو در خصوص برخی مسائل توافق شده بود اما در این مذاکرات در خصوص مشارکت حزب الله در جنگ سوریه گفت‌وگو شد.

همچنین منابعی اظهار کردند که دو طرف جدیت خود را برای عدم عجله کردن در حصول نتایج این مذاکرات اعلام کردند.

پیش از این حسین الخلیل اعلام کرده بود که جدول مذاکرات میان حزب الله و المستقبل شامل چهار مساله اساسی کاهش خفقان داخلی و اختلافات مذهبی در لبنان و خطابه‌های سیاسی و مقابله با تروریسم و کارآمدی فعالیت موسسات دولت و پارلمان و همچنین مساله ریاست جمهوری است.

جریان المستقبل نیز اعلام کرده که مذاکرات شامل دو مساله اساسی توقف تحریکات مذهبی و تلاش برای حل اختلافات میان حزب الله و المستقبل و اتخاذ اقدامات برای انتخاب رئیس جمهور است.

انتهای پیام

کد N640155

وبگردی