آفتاب

مصر 10 فروند هلی‌کوپتر آپاچی را از آمریکا تحویل گرفت

مصر 10 فروند هلی‌کوپتر آپاچی را از آمریکا تحویل گرفت

منابع امنیتی و نظامی مصر اعلام کردند که این کشور پس از گذشت ماه‌ها از زمان لغو ممنوعیت فروش هلی‌کوپتر آپاچی از سوی آمریکا، هفته گذشته 10 فروند از این هلی‌کوپترها را دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رویترز به نقل از چند منبع امنیتی مصری اعلام کرد که این کشور هفته گذشته 10 فروند هلی‌کوپتر آپاچی دریافت کرده است.

همچنین پایگاه خبری روزنامه الاهرام مصر و چند پایگاه خبری این کشور به نقل از یک منبع نظامی این خبر را تایید کردند.

این منبع نظامی بدون اینکه زمان دریافت این هلی‌کوپترها را اعلام کند، گفت:‌ در حال حاضر با همکاری طرف آمریکایی این هلی‌کوپترها تجهیز می‌شوند.

الاهرام مصر هم عکس‌هایی از چندین هلی‌کوپتر در یکی از بنادر مصر در سایت خود منتشر کرد.

البته یک منبع نظامی مصری همان روز (بعد از ظهر روز گذشته) این خبر را تکذیب کرد و گفت که دولت آمریکا به دلیل وجود اختلاف سیاسی میان جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در مورد مصر در تحویل این هلی‌کوپترها امروز و فردا می‌کند.

دولت آمریکا در آوریل گذشته اعلام کرد که کار تحویل این هلی‌کوپترها سال گذشته پس از آنکه ارتش محمد مرسی را کنار گذاشت، به حالت تعلیق درآمد.

وزارت دفاع آمریکا در سپتامبر گذشته تاکید کرد که در راستای حمایت از مسئولان مصری برای مقابله با تروریسم در استان سیناء، این هلی‌کوپترها را تحویل خواهد داد اما زمانی برای آن تعیین نکرد.

از دیگر شاخصه‌های بهبود روابط دو کشور مصر و آمریکا می‌توان به ورود استفان بیکرافت،‌ سفیر جدید آمریکا به مصرف روز پنجشنبه گذشته اشاره کرد.

سفیر قبلی آمریکا در قاهره از حدود یک سال پیش، پس از عزل مرسی در یک کودتای نظامی در ژوئیه 2013 این کشور را ترک کرد و به دنبال آن، آمریکا کمک‌های نظامی سالانه خود به مصر را به حالت تعلیق درآورد.

انتهای پیام

کد N637301

وبگردی