آفتاب

جنگ نفت در لیبی/بندر نفتی سدره به دست شبه‌نظامیان افتاد

جنگ نفت در لیبی/بندر نفتی سدره به دست شبه‌نظامیان افتاد

ایسنا نوشت:

نیروهای شبه نظامی "فجر لیبی" ادعا کردند که کنترل بندر نفتی السدره را به دست گرفتند. همچنین در جریان درگیری‌ها در نزدیکی شهر زواره 16 تن کشته و بیش از 30 تن زخمی شده اند. این درگیری‌ها همچنین به بسته شدن گذرگاه مرزی تونس و متوقف شدن فعالیت بندر السدره منجر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی شبکه الجزیره، بنا بر گزارش‌ها، حملات نیروهای فجر لیبی به بزرگترین حوزه‌های نفتی لیبی از جمله بندر السدره، رأس الأنوف، الزویتینه و البریقه همچنان ادامه دارد. تا جایی که این نیروها اعلام کردند، کنترل بندر السدره را به دست گرفته‌اند.

پیشتر خبرنگار الجزیره اعلام کرد که هواپیماهای وابسته به گردان‌های خلیفه حفتر، به نیروهای فجر لیبی در منطقه القرضابیه در نزدیکی شهر سرت حمله کردند که این درگیری‌ها به مناطق السدره، بن جواد و وادی الحمر نیز کشیده شد.

در جریان این حملات بندر رأس الأنوف و السدره که بزرگترین چاه‌های نفتی لیبی را در خود جای داده‌اند، تعطیل شدند.

از سوی دیگر، خبرنگار الجزیره اعلام کرد که در جریان درگیری‌ها در منطقه بوکماش نزدیک مرز تونس 16 تن کشته و بیش از 30 تن مجروح شدند.

خبرنگار الجزیره در شهر بنقردان تونس واقع در مرز لیبی، اعلام کرد که نیروهای امنیتی تونس به دلیل وقوع درگیری‌ها به طور موقت گذرگاه مرزی راس جدیر را بستند.

از سوی دیگر، نیروهای خلیفه حفتر در حملاتی گذرگاه راس جدیر را که در مرز با تونس قرار دارد هدف خود قرار دادند که این حملات به توقف عبور و مرور در این منطقه تبدیل شد. این در حالی است که نیروهای فجر لیبی نیز به منظور به دست گرفتن بنادر نفتی لیبی، عملیات نظامی را آغاز کرده‌اند.

این حملات در پی آن رخ داد که خلیفه حفتر به نیروهای فجر لیبی 24 ساعت مهلت داد تا به طور مسالمت‌آمیز این گذرگاه مرزی را به نیروهای حفتر تحویل دهند اما نیروهای فجر لیبی با تحویل آن مخالفت کردند که در نتیجه آن، درگیری‌ها میان طرفین بالا گرفت.

پیشتر نیروهای حفتر گذرگاه راس جدیر را هدف خود قرار دادند که این حملات به بسته شدن و توقف عبور و مرور در آن منجر شد.

5252

کد N628861

وبگردی