آفتاب
عسگری:

سیاستمداران ما درس سیاست نخوانده‌اند

سیاستمداران ما درس سیاست نخوانده‌اند

امیر علی عسگری مجری برنامه سیاسی سیما گفت: سیاست یک علم است که بسیاری ندارند، سیاستمداران ما درس سیاست نخوانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر علی عسگری مجری برنامه سیاسی سیماست. او در گفتگویی کوتاه به تحلیل فضای سیاسی متاثر بر تولید و شبکه های ماهواره ای سخن گفته است.

تاثیر فضای تاثیر فضای سیاسی را بر تولید برنامه های سیاسی، چگونه ارزیابی می کنید؟

به نظر من تاثیر مستقیم دارد، مثلا سر ماجرای زری بافان در برنامه صبح با خبر، سوالی درباره خانواده شهدا مطرح شد و پس از آن متهم شدیم که قصد تضعیف دولت را داریم. مشکل حوزه سیاسی در کشور ما این است که همه حرف سیاسی می زنند، این مسئله روی رسانه تاثیر می گذارد. موضوع اين است كه بسیاری از سیاست مداران ما دکتر و مهندس هستند اما درس سیاست نخوانده اند، سیاست یک علم است که بسیاری ندارند اما در فضای سیاسی کار می کند. در حاليكه در حوزه های دیگر مثل حوزه فرهنگی همچون تئاتر یا سینما، افراد تحصیل کرده و متخصص حضور دارند.

نظرتان درباره شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای که سالها است برنامه‌ها شبانه روزی خبری و سیاسی را برای مخاطبان داخلی در نظر گرفته‌اند، چیست؟

به نظر من، ما شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای را بزرگ کرده ایم، بیهوده ترسیدیم. در حالی که پتانسیل‌های خودمان را فراموش کرده بودیم. تنها دو سه تا شبکه سیاسی ماهواره فارسی زبان هستند که حرفه ای کار می کنند اما در حوزه تولیدات، كار ما بسیار بیشتر است، آنها چندان تولید ندارند. برخی ما را با آن شبکه های قیاس می کنند، در برخی از مسائل تکنیکی این قیاس امکان دارد به عنوان مثال آنها در برخی از مسائل فنی و تکنیکی از ما مجهزتر هستند. اما مشکل کار این است که در مسائل محتوایی ما را با آنها قیاس می کنند که این نشدنی است. مثلا در سریال سازی، سریال‌هایی که آنها می‌سازند ما هیچ وقت نبايد و نمی توانیم به این موضوعات بپردازیم. به دلیل اينكه خیلی از سریال های آنها بنیان خانواده را به لرزه می اندازند و ما نمی توانیم برای خوش آمد برخی و رقابت با آنها، نمونه سریال های جم را بسازیم، یا در بحث مربوط به سبک زندگی ما نمی توانیم مانند من و تو برنامه بسازیم چون آن برنامه ها از سبک زندگی غربی نشات می گیرند و ما نمي توانیم چنین نمونه هایی بسازیم. ما هم برنامه های خوبی داریم اما چون حجم شبکه های زیاد شده اند برنامه های خوب دیده نمی شوند در حالی که شبکه های ماهواره ای فارسی زبان تنها هشت ساعت برنامه و سه بار پخش دارند. از نظر محتوای آنها در مقايسه با برنامه های ما هیچ حرفی برای گفتن ندارند. برنامه های تولیدی آنها حرفي براي گفتن ندارد. اما محتوایی نمی توانیم مانند آنها باشیم و نباید باشیم چون ما به دنبال سبک زندگی ایرانی و اسلامی هستیم. امیدوارم تیم مدیریت رسانه ملی میدان را برای جوانان باز کند.

در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟

در حال ساخت مستندی ده قسمتی برای دهه فجر هستم.

کد N627962

وبگردی