آفتاب

داعشی‌ها باز هم در تصرف فرودگاه دیرالزور ناکام ماندند

داعشی‌ها باز هم در تصرف فرودگاه دیرالزور ناکام ماندند

مخالفان سوری اذعان کردند که ارتش این کشور حمله مجدد داعش به فرودگاه دیرالزور را ناکام گذاشته و در جریان آن دو سرکرده این گروه تروریستی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه الجزیره، منابعی در گروه‌های مخالف سوری با اعلام این خبر تاکید کردند که حمله با استفاده از یک تانک مملو از مواد منفجره آغاز شده و در آن از انواع خمپاره‌انداز، مسلسل‌های سنگین و توپخانه استفاده شده اما داعش پس از ساعت‌ها درگیری مجبور به عقب‌نشینی شده است.

بنا بر این گزارش، دو سرکرده داعش به نام‌های ابواسامه اللیبی و ابو نسیبه التونسی که از فرماندهان میدانی گروه تروریستی داعش در سوریه هستند به همراه چندین تن از اعضای این گروه کشته شدند.

خبرگزاری دولتی سوریه نیز به نقل از یک منبع نظامی این کشور اعلام کرد که نیروهای ارتش با کمک نیروهای دفاع مردمی توانسته‌اند شکست سنگینی به داعش در اطراف فرودگاه دیرالزور واقع در شرق سوریه وارد کنند و در درگیری‌های به وجود آمده دو خودرو زرهی مسلح به مسلسل‌های سنگین منهدم و چندین تن از اعضای داعش کشته شدند.

در همین حال داعش با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که توانسته پیشروی‌هایی در اطراف فرودگاه استراتژیک دیرالزور به دست بیاورد.

بنا بر اعلام داعش، یکی از اعضای این گروه تانکی مملو از مواد منفجره را در نزدیکی فرودگاه منفجر کرده و پس از آن حملات گسترده‌ای به این فرودگاه انجام شده و شبه‌نظامیان داعش توانسته‌اند پیشروی‌هایی به دست بیاورند.

هفته گذشته نیز حمله گسترده داعش برای تصرف فرودگاه دیرالزور که مهم‌ترین پایگاه ارتش سوریه در شرق این کشور محسوب می‌شود، با شکست روبه‌رو شد.

فرودگاه دیرالزور که مدت‌هاست در محاصره گروه‌های مخالف و داعش قرار گرفته، بزرگترین فرودگاه نظامی شرق این کشور است که ارتش از آن برای حملات هوایی و نیز پشتیبانی نظامی استفاده می‌کند.

انتهای پیام

کد N625661

وبگردی