آفتاب

ملاقات سفیر جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا با معاون نخست وزیر اسلوونی

ملاقات سفیر جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا با معاون نخست وزیر اسلوونی

سفیر کشورمان در اسلوونی، با ژیدان معاون نخست وزیر و وزیر کشاورزی، جنگلداری و مواد غذایی اسلوونی در لوبلیانا ملاقات و پیرامون توسعه مناسبات دو کشور به ویژه همکاری در حوزه‌های کشاورزي گفتگو كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر،   مرتضی درزی رامندی سفیر کشورمان در اسلوونی، عصر سه شنبه با دیان ژیدان معاون نخست وزیر و وزیر کشاورزی، جنگلداری و مواد غذایی اسلوونی در لوبلیانا ملاقات و پیرامون توسعه مناسبات دو کشور به ویژه همکاری در حوزه های کشاورزی و تجاری، گفت و گو و تبادل نظر کرد. 

سفیر کشورمان با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی های اقتصادی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران به خصوص در زمینه زراعت و باغداری و تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی، بر آمادگی کشورمان به منظور توسعه همکاری ها و تبادل تجربیات و دانش فنی در زمینه انواع محصولات کشاورزی و زراعی، گیاهان دارویی، بذر، مواد غذایی، جنگلداری و مراتع، پرورش دام، طیور و آبزیان تأکید کرد.

دیان ژیدان وزیر کشاورزی، جنگلداری و مواد غذایی اسلوونی نیز با اشاره به روند رو به رشد مناسبات دو کشور به ویژه در بخش های اقتصادی، بر یافتن زمینه های همکاری بیشتر در حوزه محصولات کشاورزی، مواد غذایی و محصولات لبنی تأکید کرد.

وی ضمن تشریح امکانات و ظرفیت های کشاورزی اسلوونی، به اتخاذ سیاست های جدید این کشور در حوزه مواد غذایی از جمله تجدید نظر در نحوه تولید مواد غذایی، لبنی و مرکبات اشاره کرد و گفت: با تمرکز بر تحقیقات دانشگاهی و توسعه موسسات کشاورزی و دامپزشکی، در نظر داریم به سطح مناسبی از دانش فنی و تخصصی در این زمینه دست یافته و آمادگی داریم در این خصوص با طرف های ایرانی، تجربیات خود را مبادله کنیم. 

دیان ژیدان همچنین به وجود جنگل های انبوه و منابع طبیعی فراوان در کشور اسلوونی اشاره کرد و بر آمادگی کشورش به منظور همکاری با جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تأکید کرد.

مبادله هیات‌های کارشناسی بمنظور یافتن راه های افزایش و تنوع بخشی همکاریهای فیمابین از دیگر محورهای مطروحه در این دیدار بود.  

گفتنی است دیان ژیدان علاوه بر وزارت کشاورزی، جنگلداری و مواد غذایی، سمت معاونت نخست وزیر اسلوونی را نیز بر عهده دارد.

کد N623716

وبگردی