آفتاب

برگزاری انتخابات پارلمانی در جزیره موریس

برگزاری انتخابات پارلمانی در جزیره موریس

مردم جزیره موریس امروز (چهارشنبه) در انتخابات پارلمانی این کشور شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رقبای انتخاباتی در جزیره موریس وعده تقویت اقتصاد داده‌اند و همچنین بر سر طرح پیشنهادی افزایش اختیارات رییس جمهوری نیز به مشاجره پرداخته‌اند. مساله اصلاحات قانون اساسی باعث شده که این دوره از انتخابات پارلمانی جزیره موریس از زمان استقلال این کشور از انگلیس در سال 1968 تا کنون بیشترین اهمیت را پیدا کند.

در جریان این انتخابات، حوزه‌های رای گیری در ساعت هفت صبح به وقت محلی در جزیره اصلی موریس برای حدود 936 هزار رای دهنده باز شده و در ساعت شش عصر به وقت محلی بسته‌ شده‌اند. عرفان رحمان کمیسیونر انتخاباتی جزیره موریس گفت: همه چیز سر جای خودش است.

وی تاکید کرد: 14 هزار مسول برگزاری انتخابات تلاش کردند تا انتخاباتی آرام را تضمین کنند.

در موریس تا روز پنج شنبه یعنی هنگامی که نتایج انتخابات اعلام شود فروش نوشیدنی‌های الکلی ممنوع شده است.

دو ائتلاف رقیب برای 62 کرسی پارلمان رقابت می‌کنند که 60 کرسی مربوط به جزیره اصلی موریس و دو کرسی نیز مربوط به یک جزیره کوچک در فاصله 560 کیلومتری شرق آن است.

از یک طرف ائتلاف چپ میانه رو متشکل از حزب کارگر متعلق به "ناویچاندرا رامگولام" نخست وزیر این کشور و یک جنبش مخالف سابق تحت عنوان "جنبش مبارز موریسی" است.

انتظار می‌رود که رامگولام کاندیدای تصدی ریاست جمهوری که توسط پارلمان انتخاب می‌شود، بشود. در صورت پیروزی این ائتلاف دو حزبی، هر دو حزب قصد دارند قانون اساسی را اصلاح کرده تا رییس جمهور نیز مستقیما با رای مردم انتخاب شود.

اما در طرف دیگر ائتلافی تحت عنوان "لپیپ" قرار دارد که توسط "آنرود جاگنوس" رییس جمهور سابق و سه حزب سیاسی دیگر رهبری می شود. ائتلاف لپیپ با اصلاحات قانون اساسی پیشنهادی ائتلاف دولت حاکم، مخالفت کرده است.

انتهای پیام

کد N623602

وبگردی