آفتاب

القاعده مسئولیت 2 حمله اخیر به ارتش یمن را برعهده گرفت/سفارت فرانسه در صنعا تعطیل شد

القاعده مسئولیت 2 حمله اخیر به ارتش یمن را برعهده گرفت/سفارت فرانسه در صنعا تعطیل شد

گروه تروریستی القاعده در بیانیه‌ای در توییتر مسوولیت دو حمله انتحاری روز سه‌شنبه به یک مرکز نظامی ارتش در جنوب شرق این کشور را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی فرانسه، در صفحه توییتر گروه تروریستی القاعده به نام «انصار الشریعه» نامی که این گروه تندرو در جنوب یمن برای خود برگزیده‌اند، اعلام شد که این دو انفجار منجر به کشته و زخمی شدن چندین نفر شده است. این در حالی است که یک منبع نظامی یمن اعلام کرد: در این دو انفجار هفت نظامی کشته شده‌اند.

در این عملیات تروریستی یک خودروی بمب‌گذاری شده مقابل ورودی مرکز فرماندهی منطقه یک نظامی ارتش یمن در شهر سیون منفجر و در اثر آن هشت سرباز مجروح شدند.

در کمین شبه‌نظامیانی که گمان می‌رود از اعضای پایگاه القاعده در جنوب شرق یمن باشند، دو سرباز یمنی کشته و سه تن دیگر مجروح شدند.

یک منبع اعلام کرد: حمله دیگری در مرکز شهر الشهر در استان حضرموت رخ داده است.

در این هجوم نیروهای القاعده با مسلسل و آر‌پی‌جی به سمت کامیون‌های حمل بار نظامی آتش گشود که منجر به کشته شدن دو سرباز و زخمی شدن یک سرباز دیگر و تخریب یکی از خودروهای نظامی شد.

در بیشتر موارد حملات خونینی که علیه نیروهای امنیتی یمن و ارتش این کشور انجام می‌شود، به گروه تروریستی القاعده نسبت داده می‌شوند.

پایگاه اینترنتی ایلاف نیز گزارش داد که بمبی امروز (چهارشنبه) منزل أحمد السوسوة یکی از رهبران حوثی را در استان زمار در شمال یمن هدف قرار داد که هیچ تلفاتی نداشت.

از سوی دیگر، پایگاه خبری روسیا الیوم نوشت: سفارت فرانسه در صنعا تصمیم گرفت به دلایل امنیتی تا روز یکشنبه بسته باشد.

سفارت فرانسه در پی حمله به این سفارت در ماه مه فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورد.

از سوی دیگر، حسین العزی، رئیس روابط خارجی دفتر سیاسی جنبش انصار الله (حوثی‌ها) هرگونه بیانیه و تصمیمی که در زمینه دخالت در امور داخلی یمن باشد را رد کرد.

وی در اشاره به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس گفت: سیاست تسلیم باز نمی‌گردد و دخالت‌های خارجی منجر به اهانت به وجهه یمنی‌ها و افزایش اختلافات آنها و مصادره ثروت این کشور شده است.

انتهای پیام

کد N623061

وبگردی