آفتاب

بنیاد شهید مسئول پرداخت هزینه‌های درمانی ایثارگران شد

بنیاد شهید مسئول پرداخت هزینه‌های درمانی ایثارگران شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده‌ای از طرح دائمی شدن احکام بودجه، دولت را مکلف کردند کلیه هزینه های مرتبط با درمان ایثارگران را توسط بنیاد شهید پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی جزئیات طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در دستور کار مجلس قرار گرفت.

نمایندگان با تصویب ماده‌ای از این طرح به دولت اجازه دادند به منظور پیش آگاهی، پیشگیری، امداد رسانی، بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه از جمله سیل، زلزله، سرمازدگی، تگرگ، طوفان، آتش سوزی، گرد و غبار، پیشروی آب دریا، آفت های فراگیر محصولات کشاورزی و بیماری‌های همه گیر انسانی و دامی و حیات وحش و مدیریت خشکسالی، تنخواه گردان موضوع ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1380 را به 3 درصد و اعتبارات موضوع ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور را به 2 درصد افزایش دهند.

اعتبارات مذکور با پیشنهاد وزارت کشور و تایید معاونت برنامه ریزی و تصویب هیات وزیران قابل هزینه است.

از ابتدای سال 95 بخشی از اعتبارات مذکور به ترتیب و میزانی که در قوانین بودجه سنواتی تعیین می شود به صورت هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای به جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت اختصاص می یابد تا در جهت آمادگی و مقابله با حوادث و سوانح هزینه شود.

علاوه بر این با تصویب ماده دیگری دولت مکلف شد بر اساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، مابه التفاوت خدمات بهداشت و درمان ایثارگران برای کلیه هزینه‌های مرتبط را تا سقف صد در صد از محل اعتبارات بنیاد شهید تامین و پرداخت کند.

کد N622275

وبگردی