آفتاب
نماینده پیشین مجلس :

اصلی ترین راه مبارزه با تروریسم آموزش‌های فکری در دانشگاه‌های کشورهای اسلامی است

اصلی ترین راه مبارزه با تروریسم آموزش‌های فکری در دانشگاه‌های کشورهای اسلامی است

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: باید تعریف درست، منطقی و دقیقی از تروریست ارایه شود؛ چرا که مهم‌ترین خلأ در این زمینه برای مبارزه با افراطی گری و تفریط و تروریست در منطقه نبود تعریف درست، همه گیر و منطقی از تروریسم است.

محمد جواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر این‌که مبارزه با تروریسم از وظایف سازمان های بین المللی از جمله شورای امنیت، سازمان ملل متحد، سازمان‌های منطقه ای و غیره است، اظهار کرد: سازمان‌های بین المللی باید برداشت واحدی از تروریست مطرح کنند تا راهکارهای مبارزه با آن نیز مشخص شود، اما متاسفانه می‌بینیم که در نگاه‌های مختلف استانداردهای متفاوت برای تعریف تروریسم و حرکت‌های افراطی وجود دارد مثلا اسرائیل از نگاه خود تروریست را تعریف می‌کند و کشورهای مختلف با توجه به منافعشان تعریف‌های متفاوت دارد.

وی با اشاره به این‌که حرکت‌های افراطی در منطقه مورد حمایت نهان و آشکار آمریکا و شیوخ عرب هستند افزود: می‌بینیم که در کشورهای منطقه که از حرکت‌های افراطی حمایت می‌کنند یک روش واحد وجود دارد یعنی آن‌ها نمی‌گویند که ما تروریسم هستیم، بلکه خود را منادی اسلام، اخلاق و استقلال کشورهای اسلامی در مقابل سلطه و ابرقدرت‌ها معرفی می‌کنند.

ابطحی با اشاره به ارائه 10 راه حل رییس جمهور کشورمان برای مبارزه فوری با تروریسم و افراطی گری خاطرنشان کرد: نکته اساسی در مبارزه با تروریسم بحث آموزش‌های فکری در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه کشورهای اسلامی است که در این راستا باید از پتانسیل کنفرانس کشورهای اسلامی بهره گرفت اما متاسفانه با وجود تفکر سلفی گری، تکفیری و وهابیت در کشورهایی مثل عربستان تا حدودی دست یافتن به این آرزو دور از ذهن است.

وی همچنین با اشاره به یکی از راه حل های ارائه شده توسط رییس جمهور برای مبارزه با تروریسم مبنی بر جلوگیری از سوء استفاده تروریست‌ها از فضای مجازی و شبکه ‌های اجتماعی گفت: باید توجه کنیم که امروز فضای مجازی و اینترنت به دست کیست و می بینیم که تمام این شبکه‌ها توسط چه کسانی هدایت می‌شود؟ و علی رغم مقررات فیس بوک مبنی بر جلوگیری از پخش صحنه‌های خلاف وجدان بشریت شاهدیم به داعش اجازه داده می‌شود که صحنه‌های سربریدن و بازی کردن بچه‌ها با سرهای بریده را در فضای مجازی پخش کنند.

ابطحی با اشاره به این‌که منافع آمریکا و غرب ایجاب می‌کند که در خاورمیانه درگیری وجود داشته باشد افزود: چه القاعده چه طالبان و یا داعش به هر نامی به دنبال ایجاد درگیری در منطقه هستند و امیدواریم در نهایت آتشی که در منطقه ایجاد می‌کنند به جان کشورهای خودشان بیفتد.

انتهای پیام

کد N622095

وبگردی