آفتاب
محبی مطرح کرد:

وزیر علوم به قول‌های خود به مجلس عمل کند/ بازگشت آرامش به دانشگاه‌ها

وزیر علوم به قول‌های خود به مجلس عمل کند/ بازگشت آرامش به دانشگاه‌ها

کرمانشاه - نماینده مردم سنقر گفت: وزیر علوم به قول‌های خود به مجلس عمل کند و با انتصاب افراد شایسته در این وزارتخانه آرامش را به دانشگاه‌ها هدیه کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ابراهیم محبی نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس،  با تسلیت ایام اربعین حسین و با یادآوری روز دانشجو گفت: روز دانشجو در فرهنگ سیاسی ملت ایران مجموعه‌ای از معانی به هم پیوسته را تداعی می‌نماید.

وی توضیح داد: از جمله این معانی می‌توان به استقلال خواهی،‌ ظلم ستیزی،‌ وطن دوستی، استکبار ستیزی و مبارزه با بی‌عدالتی اشاره کرد که نقطه کانونی این معانی به استکبار ستیزی و مصداق بارز آن ستیز و مبارزه بی‌امان با شیطان بزرگ و صهیونیسم بین الملل است.

نماینده مردم سنقر ادامه داد: بنابراین بر ما لازم است که این پیام روز دانشجو را با قدرت طنین انداز نموده و به گوش جهانیان برسانیم تا مبادا نحله‌های وابسته خود فروخته،‌ واپس گرا و فروخفته با شعارهای انحرافی این جریان زلال و همیشه جاوید را تیره و تاریک نماید.

وی با تاکید بر اینکه بر همه دانشجویان لازم است که بر تداوم این خط مستقیم با فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل اصرار نمایند گفت: ما آموخته‌ایم و بر این باوریم که انقلاب اسلامی ایران یک تحول اساسی اجتماعی و فرهنگی است که به ضمانت امام (ره) و رهبری معظم انقلاب و مجاهدت قاطبه ملت و جانفشانی همه ایثارگران به وقوع پیوست.

این نماینده مجلس افزود: این انقلاب در طول حیات پربرکت طی 35 سال، علاوه بر ایران اسلامی همه آفاق و کشورهای مسلمان و مظلوم منطقه و جهان تحت تاثیر قرار داده و به عقب برنمی‌گردد.

وی ادامه داد: ما آموخته‌ایم که زمانه، زمانه آفند انقلاب است و نه پدافند آن،‌ ما آموخته‌ایم که در انقلاب اسلامی تولد یافته‌ایم و حال باید به نسل‌های بعدی انقلاب را آموزش دهیم چرا که این مهم است که ما نسلی برای آینده انقلاب بسازیم که در آن انسان‌های فهیم، کارآمد و اطاعت پذیر حضور داشته باشد و چنین نسلی باید در مراکز آموزشی و پرورشی ساخته شود.

محبی با اشاره به گرانی 30 درصدی قیمت نان خطاب به رئیس جمهور گفت: این روزها با گرانی 30 درصدی قیمت نان شوک جدیدی به مردم وارد شد و مشکلات عدیده‌ای برای جامعه حقوق بگیر ایجاد شد.

وی ادامه داد: اما از سوی دیگر در دانشگاه‌ها اتفاقاتی افتاد در شرایطی که چند روز گذشته متعلق به قشر جوان و عزیز دانشجو بوده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه متاسفانه سخنان هیجانی و نگران کننده بسیاری از سخنرانان بر دامنه بی‌حرمتی به قشر مظلوم دانشگاه افزود، خاطرنشان کرد: آقای روحانی از شما به عنوان رئیس جمهوری صبور و فهیم انتظار می‌رود تا آرامش را به جامعه دانشجویان و دانشگاهیان هدیه کنید و بیان سخنان دور از انتظار و منتصب نمودن منتقدان به تازه به دوران رسیده بودن و القابی این چنینی از شما بعید است.

محبی گفت: وزیر فعلی علوم آنگونه که مقام معظم رهبری فتنه را خط قرمز می‌داند و این وزیر عزیز نیز بر آن تاکید کرده باید همین راهی را که نمایندگان مجلس بر اساس آن به او رای اعتماد دادند طی کند.

وی خطاب به رئیس جمهورگفت: از شما به عنوان کسی که جایگاه ریاست شورای عالی امنیت ملی را برعهده دارد انتظار است در خصوص ارج نهادن به فرهنگ جهاد و شهادت و پیشکسوتان، ایثارگران و تامین کنندگان واقعی امنیت ملی و امید و آسایش پیش قدم بوده و تلاش نماید تا جایگاه این عزیزان مخدوش نشود.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر کشور افزود: شما در 30 اردیبهشت سال جاری به مجمع نمایندگان استان کرمانشاه وعده دادید تا اگر کسانی که در راس این استان خلاف جریان واقعی انقلاب حرکت می‌کنند و شرایط سلبی را دارند با آن‌ها برخورد شود اما با وجود اینکه بسیاری از این افراد شرایط سلبی را داشته‌اند تاکنون اقدامی از سوی شما در خصوص برخورد با آن‌ها صورت نگرفته است.

 

 

 
[div id='__hggasdgjhsagd_once'] 
کد N621563

وبگردی