آفتاب
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره):

پژوهشگران کلید ورود به چرخه تجاری سازی علم هستند

پژوهشگران کلید ورود به چرخه تجاری سازی علم هستند

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه کلید ورود به چرخه تجاری سازی علم پژوهشگران هستند، گفت: باید با کمک پژوهشگران بتوانیم علم را تجاری کنیم و تحقیقات منجر به تولید و اشتغال شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قزوین، سید ابوالحسن نائینی رئیس دانشگاه بین‎المللی امام خمینی (ره) در مراسم تقدیر از پژوهشگران نمونه استان که در سالن اجتماعات دانشکده علوم‌ انسانی دانشگاه بین‎المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهارکرد: یکی از معیارهای سنجش قدرت ملت‌ها و کشورها، میزان توانمندی علمی و فناوری آن کشور است.

وی افزود: هر نوع پیشرفت ارتباط مستقیم با پ‍ژوهش و علم دارد، جایگاه پژوهش به‌ وسیله علم و پژوهش است که شناخته می‌شود و اقتدار ملی را نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) تصریح کرد: رسالت دانشگاه، اساتید، دانشجویان و پژوهشگران تولید علم به کمک صنعت و تبدیل آن به محصول است.

وی ادامه داد: امروز با گسترش رشد علمی در جوانان و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانیم گام‌های مؤثری در رشد و نمو ایده‌های فرزندان کشورمان در جهت تجاری‌سازی این ایده‌ها برداریم و راه را هموار کنیم.

نائینی اضافه کرد: با وجود دانشجویان و پژوهشگران متعهد و همت آنان این دانشگاه نسبت به سهم خود در شکوفایی علم و تحقیقاتی کشور هر روز فعال‌تر و پویاتر عمل می‌کند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در پایان یادآور شد: اساتید، پژوهشگران، دانشجویان در زمینه تحقیقات علمی و تخصصی بیشتر تلاش کنند و به سمت کاربردی کردن پایان‌نامه‌ها گام بردارند تا به محصول دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

کد N620893

وبگردی