آفتاب
/تحولات لیبی/

پیشروی ارتش لیبی در غرب طرابلس/ اصابت چندین موشک به منطقه‌ای در بنغازی

پیشروی ارتش لیبی در غرب طرابلس/ اصابت چندین موشک به منطقه‌ای در بنغازی

ارتش لیبی در درگیری با نیروهای "فجر لیبی" توانست به سمت مناطقی در غرب طرابلس پیشروی کند. پارلمان لیبی نیز اعلام کرد که پیشروی ارتش در جنگ علیه تروریسم به پیشبرد روند سیاسی کشور کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، منابع لیبیایی اعلام کردند که درگیری‌های شدیدی میان ارتش لیبی و شبه‌نظامیان مسلح "فجر لیبی" در شهر "الزاویه" در غرب طرابلس رخ داد و ارتش لیبی موفق شد در مناطق غرب پیشروی کند. به گزارش منابع آگاه، 10 تن از نیروهای فجر لیبی کشته و 35 تن از آن‌ها زخمی شدند.

همچنین ارتش لیبی عملیات آزادسازی گذرگاه "راس اجدیر" را از روز یکشنبه آغاز کرده و توانست کنترل پادگان "شهوب" را در جنوب شهر "زلیطن" در نزدیکی گذرگاه مرزی با تونس در دست بگیرد و نیروهای "فجر لیبی" را از این منطقه براند.

ارتش لیبی همچنین در شهر "صرمان" نیز پیشروی کرده و به برخی خودروها و تجهیزات "فجر لیبی" دست یافت و تعدادی از شبه نظامیان مسلح را به اسارت گرفت.

جنگنده‌های ارتش لیبی حملات هوایی را به پایگاه‌های شبه نظامیان در "درنه" و غرب بنغازی انجام داده و خودروها و تجهیزات "فجر لیبی" در منطقه "العسه" در جنوب گذرگاه راس اجدیر را بمباران کردند.

همچنین "فرج ابوهاشم"، سخنگوی پارلمان لیبی در سخنانی تصریح کرد: پیشروی ارتش در جنگ علیه تروریسم به پیشبرد روند سیاسی کشور کمک می‌کند و تعیین زمان و شرط گذاشتن برای توقف عملیات ارشت علیه تروریسم موجب ایجاد تنش‌ها می‌شود و مساله درستی نیست.

از سوی دیگر "برناردینو لیون"، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی قرار است فردا (سه‌شنبه) دور دوم مذاکرات را با مسئولان لیبیایی در شهر "غدامس" در جنوب غرب لیبی برگزار کند.

همچنین به گزارش منابع خبری، چندین موشک گراد به نزدیکی مسجد "قباء" در شهر بنغازی اصابت کرد که موجب آواره شدن ده‌ها تن از ساکنان این منطقه شد. منطقه "اللیثی" نیز صحنه درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش لیی و نیروهای شورای انقلابیون بنغازی بود. به گزارش منابع نظامی در این درگیری‌ها محمد هویدی، یکی از سربازان گردان 309 ارتش لیبی در درگیری با گروه انصارالشریعه در منطقه "الصابری" کشته شد.

ارتش لیبی به رهبری خلیفه حفتر،‌فرمانده سابق نیروهای زمینی لیبی که رهبری "عملیات کرامت" را برعهده دارد،‌ از مدت‌ها پیش عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه شبه نظامیان مسلح به ویژه گروه "فجر لیبی"، النصار الشریعه" و نیروهای "شورای انقلابیون بنغازی" آغاز کرده است و تاکنون توانسته بیشتر مناطق بنغازی را از شبه نظامیان مسلح آزاد کند. در حال حاضر نیز عملیاتی را برای آزادسازی مناطق طرابلس از شبه نظامیان آغاز کرده است. پارلمان منتخب لیبی نیز بارها حمایت خود را از عملیات کرامت اعلام کرده است.

همواره درگیری‌های شدیدی میان شبه نظامیان مسلح در مناطق مختلف لیبی رخ می‌دهد و این مساله موجب ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در لیبی شده است.

انتهای پیام

کد N618605

وبگردی