آفتاب
منادی در نطق میان دستور:

روز دانشجو، روز تولد مرگ بر آمریکاست

روز دانشجو، روز تولد مرگ بر آمریکاست

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: روز دانشجو روز تولد مرگ بر آمریکاست، در چنین روزی جنبش دانشجویی در ایران تولد یافته و به سوی مبارزه با امپریالیسم در حال حرکت است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی علیرضا منادی عضو هیات رئیسه مجلس در نطق میان دستور با گرامیداشت روز دانشجو، گفت: روز دانشجو، روز تولد مرگ بر آمریکا است، در چنین روزی شهیدانی همچون شریعت رضوی و بزرگ نیا به پای اعتراض به ریچارد نیکسون قربانی شدند، روزی که دانشجویان ایرانی اولین بار پوزه آمریکا را به خاک مالیدند.

وی افزود: جنبش دانشجویی با شعار مرگ بر آمریکا در ایران تولد یافته و حرکت آن به سوی مبارزه با امپریالیسم است.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر بخواهیم شعار مرگ بر آمریکا را واقعی بگوییم باید کشور به توسعه برسد و دانشجویان 2 دکترین امام خمینی (ره) را که «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» و «ما می توانیم» را در دستور کار خود قرار دهند.

نماینده مردم تبریز گفت: دانشگاهها باید تولید علم کنند؛ علم تولید می‌شود اما تجاری سازی نمی‌شود و حلقه اتصال علم و تجاری سازی آن باید از سوی دانشگاه‌ها ایجاد شود.

منادی با اشاره به ضرورت انضباط مالی در کشور، افزود: انضباط مالی باید از دولت آغاز شود، اینکه امروز بودجه از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد خود انضباط مالی را رقم خواهد زد.

وی با اشاره به اوضاع معیشتی مردم به خصوص فرهنگیان، گفت: گرانی نان مشکلات بسیاری را در زمینه معیشت فرهنگیان و بازنشستگان به وجود آورده است، از دولت درخواست می کنیم در مسیر معیشت معلمان تدبیری کرده و کارگروهی برای بررسی وضعیت بازنشستگان به خصوص بازنشستگان فرهنگی تشکیل دهد.

کد N616786

وبگردی