آفتاب

جو بایدن: اکنون زمان مناسبی برای تحریم ایران نیست

جو بایدن: اکنون زمان مناسبی برای تحریم ایران نیست

معاون رئیس‌جمهور آمریکا با دفاع از تصمیم باراک اوباما برای تمدید مذاکرات هسته‌ای از رژیم صهیونیستی خواست تا به واشنگتن برای حصول یک توافق قابل قبول اعتماد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جو بایدن در سخنرانی در نشست سالانه مجمع سابان در حضور مقامات دولتی رژیم صهیونیستی و قانون‌گذاران آمریکا از تصمیم باراک اوباما برای تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 دفاع کردند.

به نوشته روزنامه‌ هافینگتن پست، جوبایدن در این باره گفت: تصمیم ما برای تمدید برنامه اقدام مشترک نشان می‌دهد که ما به مذاکرات ادامه می‌دهیم تا به یک توافق خوب به گونه‌ای که موجب برآورده شدن خواسته‌هایمان شود دست پیدا کنیم.

وی افزود:‌ مزخرفات زیادی درباره‌ی موضع‌مان در قبال ایران وجود دارد. اما تاکید می‌کنم ما به ایرانی‌ها اجازه نمی‌دهیم به سلاح هسته‌ای دست پیدا کنند. چنین اتفاقی از نظر ما رخ نخواهد داد.

به گزارش ایسنا این اظهارات در حالی است که مقامات ایران همواره بر صلح آمیز بودن برنامه‌ هسته‌ای کشورمان تاکید دارند.

معاون رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنانش تاکید کرد که رژیم صهیونیستی همواره محرم اسرار تمام اتفاقات در پروسه مذاکرات هسته‌ای بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که این هم‌پیمان آمریکا به واشنگتن اعتماد کند و بداند آمریکا به منافع اسراییل پایبند است.

بایدن افزود: ما با دولت ، ارتش و اطلاعات اسراییل رایزنی کرده‌ایم و تمام جنبه‌های سیاست ما در این مذاکرات به طور جزیی با آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

وی همچنین به قانون‌گذاران کنگره آمریکا در خصوص تهدیدهایشان برای اعمال تحریم‌های جید علیه ایران هشدار داد و گفت: من می‌دانم برخی در کنگره معتقدند که اکنون زمان تحریم‌های جدید است اما تاکید می‌کنم که اکنون زمان مناسب برای این کار نیست. اکنون با توجه به این که هنوز شانس دستیابی به موفقیت وجود دارد زمان آن نیست که خطر شکست را بپذیریم.

جوبایدن که برای اولین بار در مجمع سابان سخنرانی می‌کرد از رژیم صهیونیستی خواست تا در خصوص ایران به آمریکا اعتماد کند.

مجمع سابان که توسط بازرگانان ثروتمند آمریکایی - اسراییلی حمایت می‌شود با همکاری اندیشکده‌ی بروکینز جمع زیادی از قانون‌گذاران مقامات دولتی رهبران اقتصادی را گرد هم آورده است تا مساله همکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار دهد.

هیلاری کلینتون وزیر پیشین امور خارجه آمریکا دیگر سخنرانی بود که با حضور در این نشست از تصمیم باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای تمدید مذاکرات هسته‌ای دفاع کرد.

انتهای پیام

کد N616537

وبگردی