آفتاب

مردم هائیتی از پوتین طلب کمک کردند

مردم هائیتی از پوتین طلب کمک کردند

هزاران تن از مردم هائیتی در اعتراض به تاخیر طولانی‌مدت برگزاری انتخابات در این کشور به خیابان‌ها آمده و برکناری نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، معترضان در پرتوپرنیس طی اعتراضات خود اقدام به پرتاپ کردن سنگ به سمت پلیس کردند و پلیس در واکنش نیز به اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور به سمت معترضان کرد. تاکنون گزارشی مبنی بر کشته یا زخمی شدن کسی در این اعتراضات منتشر نشده است.

این سومین اعتراض ضددولتی درهائیتی طی حدود یک ماه گذشته بود. با این حال طی چند سال گذشته این اولین باری بود که معترضان برای ورود به کاخ ملی و شکستن گارد حفاظتی اطراف آن تلاش کردند.

در همین حال برخی از معترضان با حمل تصاویر ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه از وی تقاضای کمک کردند. آنها آمریکا را به حمایت از رهبران کنونی هائیتی متهم می‌کنند.

میشل مارتلی، رئیس‌جمهوری هائیتی قرار بود در سال 2011 یک انتخابات پارلمانی برگزار کند اما وی و نخست‌وزیر، شش تن از قانون‌گذاران را مقصر این تاخیر چهار ساله می‌دانند. چراکه این شش تن با عدم رای خود مانع از به حد نصاب رسیدن آرا برای تصویب قانون انتخابات شده‌اند.

این شش قانونگذار معتقدند که قانون نگاشته شده مغایر با قانون اساسی در حمایت از دولت است.

انتهای پیام

کد N615441

وبگردی