آفتاب
احمدی در گفتگو با مهر:

انفجار در نزدیکی سفارت ایران در یمن خللی به روابط دوکشور ایجاد نمی‌کند

انفجار در نزدیکی سفارت ایران در یمن خللی به روابط دوکشور ایجاد نمی‌کند

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: انفجار در نزدیکی سفارت ایران در یمن خللی در روابط دو کشور ایجاد نمی کند.

موسی احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بمب گذاری اخیر در نزدیکی سفارت ایران در یمن گفت: این اتفاق بیان آشکار نگرانی برخی کشورهای منطقه از برقراری رابطه دوستانه میان ایران و یمن است.

نماینده مردم دیر، کنگان و عسلویه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قدم های خوبی برای بهبود روابط ایران و یمن برداشته شده است، حرکت های حوثی ها از یکسو، نیروهای متمایل به انقلاب ایران و مخالف با نظام سلفی و تکفیری از سوی دیگر زمینه را برای نزدیکی دو کشور هموارتر ساخته است.

احمدی با اشاره به معرفی سفیرجدید در دو کشور اضافه کرد: ارتباط دیپلماتیک میان دو کشور قطعا دیدگاه های ایران و یمن را به هم نزدیک تر می سازد و می تواند زمینه ساز نزدیکی بیشتر دو کشور شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این نزدیکی را اخیرا در حوزه های مختلفی مشاهده کرده ایم بویژه فعال سازی سفارتخانه ها که به منزله حضور یک کشور در کشور دیگر است.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به ناخشنودی برخی کشورهای همسایه از نزدیکی مجدد ایران و یمن گفت: برخی ابرقدرت ها و به تبع آن وابستگان این کشورها در منطقه از نزدیکی دو کشور مسلمان به هم هراس دارند، مخصوصا وقتی یک سوی قضیه ایران باشد.

احمدی با اشاره به وجود فاصله در سال های طولانی میان ایران و یمن گفت: سال ها بود که ایران و یمن با هم فاصله داشتند و کار به جایی رسیده بود که ایرانی ها حتی حق ورود به این کشور مسلمان را نداشتند، اما با تحولات اخیر در منطقه و یمن این برداشت اشتباه اصلاح شده و دو کشور گام های موثری را برای بهبود روابط بر می دارند.

نماینده دیر با تاکید بر این مطلب که این گونه اتفاقات نمی تواند خللی در اراده دو کشور برای نزدیکی به هم ایجاد کند، افزود: نگاه ایران و یمن در مسائل سیاسی، اجتماعی و اعتقادی به هم نزدیک است و این اقدامات نمی تواند دو کشور را از هم دور کند.

وی در خاتمه گفت: بروز این اتفاق می تواند هشداری باشد برای شناسایی عوامل ایجاد کننده آن، اهداف برخی همسایگان و برنامه ریزی برای ارتباطی مستمرتر و عمیق تر میان دو کشور که قابل گسست نباشد.

کد N615092

وبگردی