آفتاب
حجت‌الاسلام صدیقی در نمازجمعه این هفته تهران مطرح کرد:| 230621

دانشگاه و دانشجویان سیاست‌زده نباشند

دانشگاه و دانشجویان سیاست‌زده نباشند

دانشگاه با همکاری و هماهنگی با حوزه توانسته است در مسیر برتری به دنیای سلطه حرکت کند زیرا یک مسلمان باید در جبهه فرهنگ، سیاست، اقتصاد نسبت به دشمنان تحقق داشته باشد و اگراین گونه نباشد یعنی از خط اسلام بیرون قرار گرفته‌ایم.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: ما با ید از گناهان خود بترسیم چون مانند منطقه مین است و ممکن است ما را به طرف جهنم هدایت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه مومنان در زندگی خود با ید فقط از گناه و ابتلا به گناه بترسند٬ گفت: مومنان در این جهت از آمریکا، تحریم، تکفیری‌ها و منافقان داخلی که خود را رسوا کرده‌اند٬ ترس نداشته باشند.

صدیقی با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو و سالروز شهادت دانشجویان در سال ۱۳۳۲ گفت: آن روز نشان می‌داد که دانشجویان در مقابله با آمریکا٬ هویت ضد استکباری دارند و چنین دانشجویانی بودند که مانند آتش زیر خاکستر بودند در چند سال بعد با نهضت امام خمینی (ره) همراه شدند و در کنار امام و این انقلاب قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: دانشگاه و دانشجویان نباید سیاست زده باشند و باید به مشکلات اصلی جامعه پرداخته و دشمنان اصلی را شناخته باشند. آنچنان که در کنار امام راحل در زمان انقلاب که ایشان فرمودند هر چه فریاد و سلاح دارید بر سر آمریکا و به سمت آمریکا بگیرید.

خطیب موقت نماز جمعه با اشاره به عملکرد تکفیری‌ها در منطقه گفت: آنها باید به جای مقابله با برادران دینی خود به سمت مسئله اصلی جهان اسلام که‌‌ همان اسرائیل است حرکت کنند و این توطئه تکفیری برای فراموش کردن این مسئله است.

صدیقی گفت: دانشگاه ما باید در این فضا دچار سیاست‌زدگی و باشگاه احزاب نباشد و دور از اهداف انقلاب و خون پاک شهیدان حرکت نکند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: علاوه بر آن دانشجو و دانشگاه نباید از سیاست دور باشد و سیاست‌زده باشد زیرا آن برخلاف استراتژی اسلام می‌باشد.

وی با اشاره به جایگاه علمی امروز جمهوری اسلامی ایران گفت: دانشگاه با همکاری و هماهنگی با حوزه توانسته است در مسیر برتری به دنیای سلطه حرکت کند زیرا یک مسلمان باید در جبهه فرهنگ، سیاست، اقتصاد نسبت به دشمنان تحقق داشته باشد و اگراین گونه نباشد یعنی از خط اسلام بیرون قرار گرفته‌ایم.

صدیقی گفت: باید سیاست عمومی ما و سیاست دانشگاه‌های ما در کنار انقلاب در مقابل سلطه‌گران و زورمندان بایستد و مسئولان دانشگاه و دانشجویان باید به توقعات مردم شهیدپرور و ولایتمدار توجه داشته باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: دانشجویان باید الگوی اخلاق و در جبهه استکبار ستیزی و در راه شهیدان گام بردارند.

کد N613782

وبگردی