آفتاب

بثینه شعبان:موضع مسکو در قبال سوریه تغییر نکرده است/سیاست‌ ترکیه در منطقه ناکام خواهد ماند

بثینه شعبان:موضع مسکو در قبال سوریه تغییر نکرده است/سیاست‌ ترکیه در منطقه ناکام خواهد ماند

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهوری سوریه ضمن اشاره به اینکه موضع روسیه در خصوص مقابله با تروریسم در قبال دمشق همچنان ثابت است، گفت: سیاست ترکیه در منطقه با دیوار بن‌بستی مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با تلویزیون این کشور گفت: پایداری سوریه در مقابله با تروریسم نقش مهمی در منطقه و عرصه بین‌المللی خواهد داشت. سوریه می‌تواند نقش مهمی را در مقابله با تروریسم ایفا کند و حتی در حال حاضر اروپا و آمریکا نیز خطر تروریسم را درک کرده‌اند.

وی تاکید کرد: گروه تروریستی داعش ساخته دست خاورمیانه یا عرب نیست بلکه ساخته‌ای بین المللی است.

شعبان تصریح کرد: غرب اهداف و استراتژی‌های زیادی در منطقه دارد که نخستین آن امنیت اسرائیل و بعد تضعیف ارتش‌های کشورهای عربی است.

مشاور اسد گفت: سفر هیات سوریه به مسکو به ریاست ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه سفری موفقیت آمیز بود و موضع ثابت روسیه در حمایت از ما در مقابله با تروریسم را روشن ساخت و آنچه در خصوص تغییر موضع روسیه در قبال سوریه گفته می‌شود صحتی ندارد.

شعبان خاطرنشان کرد: هدف جنگ علیه سوریه در اختیار گرفتن کنترل این کشور و مردم آن و روی کار‌آوردن افرادی است که نماینده مردم سوریه نیستند بلکه گروه‌های غربی و استعمارگری هستند که می‌خواهند این مردم را به زیر سلطه خود بکشانند.

وی گفت سوریه همان طرفی است که اولویت مبارزه با تروریسم را مشخص کرد اما مخالفان با این اولویت توافق نکردند.

شعبان خاطرنشان کرد: ما منتظر نتایج گفت‌وگوهای استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه با طرف‌های دیگر هستیم.

وی تاکید کرد: روابط روسیه با ترکیه می‌تواند از مواضع خصمانه آنکارا بکاهد چرا که آنچه در سوریه رخ داده جنگی است که ترکیه آن را رهبری می‌کند. ترکیه به دلایلی باید سیاست خود را در آینده تغییر بدهد چرا که سیاست‌های آنکارا با دیوار بن بستی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

کد N613652

وبگردی