آفتاب

كری و لاوروف امروز درباره بحران اوكراین دیدار می‌كنند

كری و لاوروف امروز درباره بحران اوكراین دیدار می‌كنند

این دیدار به احتمال زیاد تلاش دیگری خواهد بود تا روسیه و آمریكا بر تضاد منافع خود بر سر بحران اوکراین و نیز سوریه غلبه كنند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «جان کری» همتای آمریکایی وی امروز - پنجشنبه - در سوئیس دیدار كرده و بر سر بحران‌های موجود در اوکراین و خاورمیانه گفت‌‌وگو می‌كنند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، این دیدار به احتمال زیاد تلاش دیگری خواهد بود تا روسیه و آمریكا بر تضاد منافع خود بر سر بحران اوکراین و نیز سوریه غلبه كنند.

لاوروف طی دو روز اقامت خود در شهر بازل سوئیس با وزاری خارجه کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز دیدار خواهد کرد.

«دیدیه بورخالتر» رئیس فعلی سازمان امنیت و همکاری اروپا درباره بحران اوکراین گفت: «نشانه هایی مثبت از ارادۀ روسیه و اوکراین در دستیابی به توافق دیده می‌شود و با تلاش‌های ما نشانه هایی مثبت نیز از امکان مبادله زندانیان وجود دارد. اما موضوعاتی منفی نیز از قبیل نقض آتش‌بس وجود دارد و از این رو باید برای یافتن راه حلی تلاش کرد.»

جدایی‌طلبان هوادار روسیه و دولت هوادار غرب اوکراین آتش‌بس دیگری را امضا کرده اند که از روز جمعه آغاز می‌شود، آتش‌بسی که با توجه به واقعیت های ژئوپولتیکی و تضاد منافع، برقراری‌اش بیشتر منوط به مصالحه بازیگران قدرتمند خارجی است تا طرفین درگیر.

 

کد N612491

وبگردی