آفتاب

استقبال دولت از حضور ایرانیان خارج کشور برای توسعه استان‌ها

استقبال دولت از حضور ایرانیان خارج کشور برای توسعه استان‌ها

دبیر شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در نشست هم‌اندیشی با برخی گلستانی‌های مقیم خارج از کشور گفت: دولت تدبیر و امید مصمم است از ظرفیت عظیم ایرانیان خارج از کشور برای توسعه استان‌ها استفاده و از حضور آنان استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جواد قوام شهیدی افزود: پیش‌بینی‌ها از حضور 4.5 تا 6 میلیون ایرانی در خارج از کشور است که ظرفیتی عظیم برای توسعه کشور درحوزه‌های مختلف هستند.

او با اشاره به قانون "پنجره واحد"، تصریح کرد: این پنجره‌ها که قانون آن هنوز اجرا نشده در همه استان‌ها راه‌اندازی خواهد شد و هدف آن نیز تسهیل شرایط، قوانین و مقررات برای ورود ایرانیان خارج از کشور است.

قوام شهیدی، اضافه کرد: یکی از سیاست‌های دولت، استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور در توسعه استان‌هاست و به همین دلیل در سفرهای استانی نشست‌هایی با ایرانیان خارج از کشور در هر استان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، علاقمندی ایرانیان خارج از کشور برای حضور و سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف افزایش یافته است و دولت نیز تلاش می‌کند بستر مناسب برای این حضور فراهم شود.

دبیر شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور خاطرنشان کرد: دولت نیز به‌دنبال ایجاد روابط دوستانه با کشورهای دیگر است و دراین خصوص از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور که اکثرا افراد متفکر و تاثیرگذار درحوزه فعالیت خود هستند، استفاده می‌کند.

قوام شهیدی، ایرانیان خارج از کشور را قدرت نرم جمهوری اسلامی در زمان صلح و یا در زمان بحران و مشکلات دانست و گفت: دولت در پی آسان کردن قوانین کلی و ملی برای حضور ایرانیان خارج از کشور است.

او هم‌چنین از پیش‌بینی بسته‌های تشویقی برای ایرانیان خارج از کشور برای حضور و سرمایه‌گذاری در کشور خبر داد و افزود: درهر استان مثلثی از استانداری، نمایندگی شورای عالی ایرانیان و ایرانیان خارج از کشور برای هر نوع همکاری و حمایت تشکیل می‌شود.

قوام شهیدی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های هفت گانه در این شورا برای پیگیری امور ایرانیان خارج از کشور، گفت: دراین کارگروه‌ها نهادها و وزارت‌خانه‌های مرتبط با ایرانیان خارج از کشور عضو هستند.

انتهای پیام

کد N611423

وبگردی