آفتاب
کوهکن در گفتگو با مهر:

طرح ها و لوایح با استانی شدن انتخابات مجلس بهتر بررسی می شود

طرح ها و لوایح با استانی شدن انتخابات مجلس بهتر بررسی می شود

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری، استانی شدن انتخابات مجلس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این طرح زمینه ورود نمایندگان کلان نگر به مجلس را فراهم می سازد.

محسن کوهکن در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تصویب یک فوریت بررسی طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: این طرح تازگی ندارد و در ادوار گذشته مجلس نیز از سوی نمایندگان مطرح شده بود.

وی با اشاره به معایب و محاسن این طرح ادامه داد: اگر چنانچه برآیند اکثریت مجلس محاسن این طرح را بر معایب آن ترجیح دهند این طرح تصویب خواهد شد. در صورت تصویب شدن این طرح نمایندگان بهتر می توانند به وظیفه نمایندگی خود که همانا تصویب قانون و نظارت بر حسن اجرای قوانین است، برسند چراکه اساسا رسیدگی به مشکلات حوزه های انتخابیه بخشی از وقت نمایندگان را می گیرد و نمایندگان فرصتی برای مطالعه طرح ها و لوایح ندارند.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: در صورتی که انتخابات استانی شود نمایندگانی که دید کلان و ملی دارند زمینه حضورشان در مجلس فراهم می شود از سویی دیگر برخی عقیده دارند با اجرایی شدن این طرح دیگر انگیزه مردم در حوزه ها برای شرکت در انتخابات کم می شود و لذا مجلس هفتم نیز یک طرح بینابینی را درنظر گرفت و تصویب کرد که در میان نمایندگان استان کسانیکه در حوزه انتخابیه خود رای بیشتری دارند می تواند به عنوان نماینده آن استان وارد مجلس شود.

نماینده ادوار مجلس، با بیان اینکه با استانی شدن انتخابات نمایندگان کلان نگر وارد مجلس می شود گفت: در کل ارزیابی ما از این طرح مثبت است و حال باید دید که نمایندگان این طرح را چگونه تصویب خواهند کرد.

کد N610494

وبگردی