آفتاب

ژنرال کلمبیایی پس از آزادی از بند گروه فارک استعفا داد

ژنرال کلمبیایی پس از آزادی از بند گروه فارک استعفا داد

یکی از ژنرال‌های ارتش کلمبیا که به دست شورشیان فارک افتاده بود و این مسئله روند مذاکرات صلح را مخدوش کرده بود، از سمتش استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال "روبن آلزاته" در اولین سخنانش پس از آزادی از اسارت نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا موسوم به فارک گفت از اینکه از پروتکل‌های ارتش تبعیت نکرده و نهادی را که 33 سال در آن خدمت کرده، به زحمت انداخته است، بسیار متاسف است.

وی در سخنانش در حالی که اشک می‌ریخت، گفت:‌ با تمام احترام و عشقی که برای ارتش کلمبیا قائلم، از دولت ملی می‌خواهم که با استعفای من موافقت کند چرا که با اقدام خود به کشورم آسیب زدم.

خوان مانوئل سانتوس، رییس‌جمهوری کلمبیا روز یکشنبه اعلام کرده بود که شورشیان گروه فارک سه گروگان خود شامل یک ژنرال ارتش را که اوایل ماه جاری میلادی اسیر کرده بودند، آزاد کردند. این اقدام گروه فارک می‌تواند به از سرگیری مذاکرات صلح میان دولت کلمبیا و شورشیان که به دلیل این گروگان‌گیری‌ها به طور یک‌جانبه از سوی دولت کلمبیا تعلیق شد، کمک کند.

رییس‌جمهوری کلمبیا پیش‌تر گفته بود که اجازه نمی‌دهد این مذاکرات که به هدف پایان دادن به پنج دهه جنگ در کلمبیا آغاز شدند، تا زمانی که شورشیان فارک اقدام به آزادی ژنرال روبن داریو آلزاته و دو گروگان دیگرشان شامل یک وکیل غیرنظامی و یک سرباز کنند، ادامه یابد.

شورشیان فارک در تاریخ 16 نوامبر این سه نفر را به گروگان گرفتند و ژنرال آلزاته بلندپایه‌ترین عضو ارتش کلمبیا است که تاکنون توسط گروه فارک به گروگان گرفته می‌شود. این ژنرال در حالی که لباس غیرنظامی به تن داشت و بدون محافظ وارد منطقه نیروهای فارک شده بود، اسیر شد. این گروه 50 سال است که با دولت‌های متوالی در کلمبیا در جنگ بوده است.

انتهای پیام

کد N609335

وبگردی