آفتاب
نماینده ممسنی و رستم:

تیم مذاکره کننده سناریوهای احتمالی آینده را مدنظر قرار دهد

تیم مذاکره کننده سناریوهای احتمالی آینده را مدنظر قرار دهد

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی از مواضع تیم مذاکره کننده که در مذاکرات بر خواست نظام و ملت تأکید می‌کنند، تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نوذر شفیعی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، گفت: ضروری است این تیم با بهره‌گیری از نظریه‌های کارشناسی،‌ فنی، ‌سیاسی و حقوقی سناریوهای احتمالی آینده را با در نظر داشتن محیط متحول منطقه‌ای و بین‌المللی مدنظر قرار دهند تا در مذاکرات آتی با آمادگی بیشتری حضور یابند.

او از رئیس جمهور خواست با تحول در نظام تولید، نرخ بیکاری را بیش از آنچه گفته می‌شود کاهش دهد و افزود: تورم، مردم را بیش از حد انتظار آزار می‌دهد. دولت تلاش مضاعفی کند تا مانع از آن شود که زندگی مردم بیش از آنچه امروز می‌بینیم تلخ شود.

این نماینده مجلس بومی گزینی در جذب نیرو در پروژه‌های ملی نفت و گاز را تبعیض‌آمیز و ضد امنیت ملی عنوان کرد و از وزیر آموزش و پرورش خواست به فکر معلمین پیش‌دبستانی باشد چرا که رها کردن آنها خارج از عدالت است.

او به هیأت رئیسه مجلس نیز متذکر شد: طرح تفحص از شرکت پتروشیمی را که با امضای بیش از 70 نفر از نمایندگان همراه بوده اعلام وصول کند.

شفیعی در ادامه خواستار پیگیری وضعیت کسانی شد که در آزمون‌های استخدامی قبول شده‌اند اما هنوز بکارگیری نشده و از دولت خواست که از استاندار فارس حمایت کند.

او خطاب به نوبخت گفت: تأخیر در اجرای وعده‌ها امیدها را به یأس تبدیل می‌کند. امیدوارم مصوبات سفر استانی شما در بودجه 94 لحاظ شود.

این نماینده مجلس تذکراتی به وزیر راه برای وضعیت نامناسب و حادثه‌خیز جاده قائمیه - بابامیدان و به وزیر کشور برای جابجایی روستای مشایخ که در محل حادثه‌خیزی قرار دارد داد و تأکید کرد: اقتصاد مردم ممسنی بر اساس کشاورزی است. از دولت می‌خواهم برای حل مشکلات این بخش چاره‌ای بیندیشد و با توجه به اینکه جمعیت عشایری استان فارس بیشترین تعداد عشایر در کل کشور است اقداماتی فراهم شود تا در زمستان و خشکسالی بر آنها سخت نگذرد.

انتهای پیام

کد N609313

وبگردی