آفتاب

ارتش عراق یک مجتمع تسلیحات شیمیایی فرسوده را از دست داعش درآورد

ارتش عراق یک مجتمع تسلیحات شیمیایی فرسوده را از دست داعش درآورد

ارتش عراق موفق شد یک مجتمع محل نگهداری تسلیحات شیمیایی فرسوده دوران صدام دیکتاتور سابق عراق را که به دست داعش افتاده بود، بار دیگر تحت کنترل خود درآورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، معاون وزیر امور خارجه عراق به هیاتی در کنفرانس تسلیحات شیمیایی در ادامه گفت: داعش که از زمان آغاز درگیری‌ها در ژوئن سال‌جاری میلادی محل نگهداری تسلیحات شیمیایی فرسوده دوران صدام، دیکتاتور عراق را تحت کنترل خود داشت با تلاش‌های ارتش عراق محل را ترک کرده و هم‌اکنون این مجتمع در دست ارتش است.

وی افزود: نیروهای دولتی عراق هم‌اکنون داعش را از این ساختمان بیرون رانده و کنترل آن را به دست گرفتند. در زاغه مهمات این ساختمان راکت، تسلیحات شیمیایی فرسوده و تجهیزات دیگر نگهداری می‌شود. این ساختمان با هدف انهدام تسلیحات شیمیایی و با هزینه ده‌ها میلیون دلاری با کمک آمریکا ساخته شد.

این مجتمع واقع در شمال بغداد همچنین مین‌گذاری شده و همین امر انهدام تسحلیات شیمیایی را که قرار بود سال‌جاری میلادی صورت گیرد، به تعویق انداخت.

این مقام مسوول دولت عراق به هیات مذکور در کنفرانس سالانه سازمان منع تسلیحات شیمیایی گفت: ارتش عراق در گذشته، این مجتمع و جاده‌های منتهی به آن را پاکسازی کرده و هم‌اکنون مهندسان ارتش بر روی خنثی‌سازی مین‌ها و سایر تجهیزات انفجاری کار می‌کنند که در اطراف این ساختمان کار گذاشته شده است. تروریست‌ها قادر نبودند تا به زاغه مهمات شیمیایی نفوذ کنند.

انتهای پیام

کد N608521

وبگردی