آفتاب

اوباما در نشستی اوضاع فرگوسن را بررسی می‌کند

اوباما در نشستی اوضاع فرگوسن را بررسی می‌کند

در حالی که رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) قصد دارد نشست‌هایی را درباره اوضاع فرگوسن، ایالت میسوری برگزار کند، تعدادی از بازیکنان تیم راگبی سن لوئیس نیز به نشانه اعتراض پیش از ورود به زمین برای بازی دست‌هایشان را بالا گرفته و با معترضان به حکم هیات منصفه دادگاهی در فرگوسن هم صدا شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاخ سفید اعلام کرده که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد تا با رهبران حقوق مدنی جوان درباره چالش ناشی از عدم اعتماد میان پلیس و رنگین پوست‌ها گفت‌وگو کند. وی همچنین به دنبال تمرکز دولت بر مساله بررسی برنامه‌های فدرال در تامین تجهیزات نظامی برای پلیس در پی چگونگی واکنش ماموران پلیس به اعتراضات اخیر از زمان قتل مایکل براون 18 ساله سیاهپوست در نهم اوت سال جاری میلادی است.

در همین حال، شهردار فرگوسن نیز اعلام کرد که دارن ویلسون، افسر پلیس قاتل که به تازگی از سمتش استعفا کرده هیچ پول یا منفعتی دریافت نمی‌کند.

همچنین پنج تن از بازیکنان سیاهپوست تیم راگبی سن لوئیس نیز به نشانه حمایت با معترضان به حکم هیات منصفه در تبرئه قتل دارون ویلسون، پیش از بازی دست‌هایشان را به نشانه تسلیم بالا بردند.

پیشتر شاهدان گفته بودند که براون 18 ساله در مواجهه با ویلسون دست‌هایشان را به نشانه تسلیم بالا برده بود اما این افسر پلسی به وی شلیک کرد.

پدر روحانی منطقه پورتلند، ایالت اورگان نیز در جریان یک مراسم موعظه به مردم تاکید کرد تا برای برقراری عدالت به مبارزه ادامه دهند. وی همچنین تصمیم هیات منصفه دادگاه را محکوم و باراک اوباما و اعضای کنگره را به رفتن به فرگوسن تشویق کرد.

وزارت دادگستری آمریکا نیز تحقیقات خود را درباره احتمال نقض حقوق مدنی که به متهم شدن ویلسون منجر می‌شود، انجام می‌دهد. همچنین تحقیقات گسترده‌ای هم در دپارتمان پلیس فرگوسن در حال انجام است.

انتهای پیام

کد N606949

وبگردی