آفتاب
برای بازگشت به الیزه؛

سارکوزی چشم به کرسی رهبری حزبش دارد

سارکوزی چشم به کرسی رهبری حزبش دارد

رئیس‌جمهوری پیشین فرانسه احتمالاً رهبری حزب راست «اتحاد برای جنبش مردمی» را در انتخابات حزبی امروز (شنبه) به دست می‌آورد؛ موضعی که به عنوان سکوی پرش بالقوه‌ای برای بازگشت به ریاست‌جمهوری محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکولا سارکوزی 59 ساله، رئیس‌جمهوری پیشین فرانسه در سپتامبر سال‌جاری میلادی بازگشت سیاسی خود را اعلام کرده و خودش را به عنوان ناجی حزب مخالف محافظه‌کارش که دچار دودستگی شده، معرفی می‌کند.

کاملا مشخص است که هدف سارکوزی برای به دست آوردن رهبری حزبش، رسیدن به سمت ریاست‌جمهوری است که آن را به دنبال شکست در انتخابات سال 2012 میلادی به فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری کنونی فرانسه واگذار کرد.

سارکوزی امروز در یک نشست سیاسی گفت: دست روی دست گذاشتن آن هم زمانی که همه چیز بد پیش می‌رود، بزدلی کامل است که به عقیده من با تعهدات سیاسی مغایرت دارد.

با این حال حتی اگر سارکوزی رهبری حزبش را در انتخابات حزبی امروز به دست آورد، تضمینی وجود ندارد که بتواند در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2017 میلادی، اولاند را شکست دهد.

سارکوزی در انتخابات امروز با برونو لور، وزیر سابق و یکی از اشخاص ارشد این حزب و اروه ماریتون، قانون‌گذار فرانسوی رقابت می‌کند.

نظرسنجی اخیر نشان داد که 65 درصد از سارکوزی حمایت می‌کنند، در حالی که اکثریت معتقدند که لور کمپین بهتری برای این انتخابات به راه انداخته بود.

انتهای پیام

کد N603518

وبگردی