آفتاب
استاد صادق در بیان شاگرد/6

قربان زاده: توصیه های استاد به شاگردان بعد از 120 سال که به بهشت رفت/ محور و راهنما گروه های سیاسی مختلف

قربان زاده: توصیه های استاد به شاگردان بعد از 120 سال که به بهشت رفت/ محور و راهنما گروه های سیاسی مختلف

سردبیر روزنامه همشهری، با بیان اینکه آیت الله مهدوی کنی بر تزکیه و اخلاق دانشجو بسیار اهمیت می دادند ، گفت: آیت الله مهدوی کنی توصیه شان را معمولا در قالب این جمله بیان می کردند" بعد از آنکه من بعد از 120 سال رفتم بهشت، شما فلان کار را انجام دهید".

حسین قربان‌زاده از فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع) و سردبیر روزنامه همشهری، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به درس های اخلاق آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: ساعت 11 همه دانشجویان در مسجد جمع می شدند در این زمان کلاس اخلاق آیت الله مهدوی کنی برگزار می شد . با توجه به اینکه در جلسات معمولا مباحث دینی و علمی سنگینی مطرح می شود و ممکن است برای دانشجو خسته کننده باشد اما ایشان خیلی با شوخی و طنز این جلسه را اداره می کردند به طوری که بچه ها مشتاق این جلسات بودند.

وی افزود: زمانیکه آیت الله مهدوی کنی در جلسه اخلاق می خواستند توصیه ای به دانشجویان کنند و مساله ای بگویند که قطعا تاثیرگذار و ماندگار بود با این جمله مطرح می کردند که " بعد از آنکه من بعد از 120 سال رفتم بهشت، شما فلان کار را انجام دهید"  و توصیه شان را معمولا در قالب این جمله بیان می کردند.

سردبیر روزنامه همشهری، با بیان اینکه تاثیر ماندگاری که ایشان در حوزه  علم و تربیت کشور داشتند بر کسی پوشیده نیست، ادامه داد:  ایشان بر تزکیه و اخلاق تاکید زیادی داشتند و به همین دلیل هم دانشگاه امام صادق(ع) خیلی به این موضوعات از گزینش اولیه گرفته تا در طول زمان تحصیل اهمیت می دهد و آیت الله مهدوی کنی با همین استراتژی دانشجویان را تربیت می کردند و انشاءالله دیگران هم بتوانند راه ایشان را ادامه دهند.

وی با اشاره به اوصافی که حضرت آقا، به آیت الله مهدوی کنی دادند، ادامه داد: سیاستمداری صادق و انقلابی صریح به نظر من دقیق ترین تعبیری است که در مورد ایشان بکار برده شده است. آیت الله مهدوی در سیاست صادق بودند و با توجه به پست های سیاسی که در اوایل انقلاب داشتند می‌توانستند در آن مقام ها بمانند و حتی به مقام های بالاتری دست یابند، اما در همان زمان از مناسب اجرایی خود را کنار کشیدند.

قربانزاده با اشاره به تاثیرگزاری آیت الله مهدوی کنی در عرصه سیاست، خاطرنشان کرد: با وجود آنکه از همان اوایل انقلاب از مناصب سیاسی کنار رفتند اما همواره در عرصه تاثیرگذار بودند به طوری که بسیاری از گروه ها و مجموعه های سیاسی به ایشان تمسک می جستند و ایشان را راهنما و محور حرکات سیاسی قرار می دادند، اما هیچگاه خودش سعی نکرد از این مسیری که دیگران به او تمسک می‌جویند، طرفی برای خود ببندد و همواره سعی می کرد بیشتر در دانشگاه و در حوزه علم و تربیت مفید باشد.

کد N601909

وبگردی