آفتاب
آیت‌الله موسوی تبریزی در گفتگو با ایلنا؛

تندروها برای سرکوب مخالفان٬ روی منافع‌ملی پا می‌گذارند/افراطیون دستاورد مذاکرات را منفی جلوه می‌دهند

تندروها برای سرکوب مخالفان٬ روی منافع‌ملی پا می‌گذارند/افراطیون دستاورد مذاکرات را منفی جلوه می‌دهند

مذاکره کنندگان کشورمان نشان دادند ایران اهل گفت وگوی منطقی، صلح جویانه و عدالت طلبانه است و اگر ایران مبارزه ای دارد، با زورگویان و ظالمان است/اکثریت مردم به تلاش های صادقانه آقای دکتر ظریف و تیم هسته ای کشورمان پی برده اند/دستاوردهای مذاکرات هسته ای بسیار مثبت بود.

دبیر کل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، با تمجید از فعالیت مذاکره کننده کشورمان در مذاکرات اخیر هسته‌ای، گفت: تیم مذاکره کننده کشورمان در مذاکرات اخیر با قدرت‌های جهانی، از منافع ملی به خوبی دفاع کرد و نشان داد ایران اهل گفت‌وگوی منطقی، صلح‌جویانه و عدالت‌طلبانه است.

آیت‌الله سیدحسین موسوی‌تبریزی، در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به فعالیت تیم مذاکره کننده کشورمان در مذاکرات اخیر هسته ای و همچنین نتایج آن، اظهار داشت: تیم سیاست خارجی کشورمان در مذاکرات اخیر هسته ای با کشورهای ابرقدرت دنیا، زحمت کشیدند و از هر جهت، با کمال جدیت منافع مردم ایران را در نظر گرفتند.

وی افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان از یک طرف از حقوق مردم کوتاه نیامدند و از طرف دیگر با رعایت شرایط اصول دیپلماسی، تا توانستند حرف ایران و مردم ایران را به دنیا رساندند و به همه مردم دنیا ثابت کردند که مردم ایران و انقلاب ایران، به دنبال گفت وگو است، چون مردم آن، مردمی هستند که به دنبال گفتمان منطقی و صلح جویانه و عدالت طلبانه با دنیاست و اگر مبارزه ای دارد با زورگویان و ظالمان دارند.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم، گفت: از این که آقای دکتر ظریف و تیم همراه ایشان، در مذاکرات هسته ای منافع مردم را لحاظ کردند تشکر می کنیم و انشاالله آینده خوبی را برای کشور پیش‌بینی می کنیم.

دادستان اسبق کل‌انقلاب با بیان این که عقلانیت و تدبیر بر تیم مذاکره‌کننده کشورمان حاکم است، گفت: اقدام جریانات تندرو و مخالف اعتدال کشور که فقط به فکر منافع شخصی و گروهی بوده و برای سرکوب مخالفان خود٬ حاضرند پا روی منافع ملی بگذارند و برای مثال دستاوردهای خوب مذاکرات را منفی جلوه می دهند، تأثیر چندانی روی منطق صحیح تیم مذاکره کننده کشورمان ندارد، چون اکثریت مردم به تلاش های صادقانه آقای دکتر ظریف و تیم هسته ای کشورمان پی برده‌اند.

وی اضافه کرد: آقای دکتر ظریف و تیم همراه ایشان در مذاکرات هسته ای، هم توانستند با قدرت منطق و گفت وگو از حقوق مردم ایران حمایت کرده و هم اعتماد به نفس ملت ایران را بالاتر ببرند.

دبیر کل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، گفت: دستاوردهای مذاکرات هسته ای بسیار مثبت بود و از جمله مهمترین آن ها می توان به توقف فشارها بر ملت ایران و اعتراف قدرت های جهانی به حقوق ایران اشاره کرد.

گفتگو: صادق چهرقانی

 

کد N599817

وبگردی