آفتاب

دیدار داووداوغلو با مسعود بارزانی در اربیل

دیدار داووداوغلو با مسعود بارزانی در اربیل

نخست‌وزیر ترکیه در ادامه سفر خود به عراق با رئیس اقلیم کردستان این کشوردر اربیل دیدار و با وی درخصوص اوضاع سیاسی و امنیتی عراق بحث و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا) به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در دیدار با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در اربیل ضمن تاکید بر اینکه سفر وی به عراق سفری خوب و موفقیت‌آمیز بوده گفت: آنکارا کمک های بشردوستانه ای را به عراق در زمینه حمایت از آوارگان ارائه می کند.

مسعود بارزانی نیز در این دیدار تاکید کرد: دولت جدید عراق می تواند فضای مناسبی ایجاد کرده و روابط خوبی را با ترکیه برقرار سازد.

دو طرف در این دیدار همچنین درخصوص حملات داعش به شهرهای عراقی و جنگ با تروریسم بحث و تبادل نظر کردند.

اوغلو گفت: حمله داعش موجب آواره شدن دو میلیون تن به ترکیه شده اما ما کمکهای لازم را به آوارگان عراقی ارائه می کنیم. حجم معاملات تجاری با عراق به 12 میلیارد دلار می رسد که هشت میلیارد آن شامل معاملات با اقلیم کردستان است و ما برای توسعه معاملات تجاری با عراق تلاش خواهیم کرد.

اوغلو با نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نیز در دفتر وی در اربیل دیدار کرد اما به خبرنگاران اجازه داده نشد که در این دیدار حضور یابند.

اوغلو که روز پنجشنبه وارد عراق شد با فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق، حدر العبادی، نخست وزیر و سلیم الجبوری، رئیس پارلمان، عمار الحکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و ایاد علاوی، معاون فواد معصوم در بغداد دیدار کرد.

انتهای پیام

کد N590604

وبگردی