آفتاب

کرزای: افغانستان محل جنگ پاکستان و هند نخواهد شد

کرزای: افغانستان محل جنگ پاکستان و هند نخواهد شد

حامد کرزای اعلام کرد، ‌افغانستان اجازه نمی‌دهد پاکستان و هند این کشور را به زمین جنگ خود تبدیل کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌ به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، حامد کرزای،‌ رییس‌جمهور سابق افغانستان که در دهلی سخنرانی می‌کرد با "ناراحت کننده" خواندن اظهارات پرویز مشرف،‌ همتای وقت پاکستانی خود، اظهاراتی از این دست را رد کرد.

پیش از این مشرف در سخنانی گفته بود، هند و پاکستان می‌توانند از بین گروه‌های قومی در افغانستان گروه‌هایی را برای همکاری انتخاب کرده و علیه یکدیگر اعلام جنگ کنند.

رییس‌جمهور سابق افغانستان با تاکید بر این که به طور قطع هند نیز از این سناریو استقبال نمی‌کند، گفت، افغانستان به هیچ‌وجه به هند و پاکستان اجازه نمی‌دهد تا از این کشور به عنوان محل جنگ و نزاع استفاده کنند.

رییس‌جمهور سابق پاکستان پیشتر در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه هشدار داد، در صورت تداوم تلاش هند جهت ایجاد "افغانستانی ضد پاکستان"،‌ پاکستان ممکن است از پشتون‌های افغانستان برای جنگ علیه هند استفاده کند.

در مقابل کرزای که خود یک پشتون است و مدت‌هاست اسلام‌آباد را به بی‌ثبات کردن کابل متهم می‌کند، این سخنان را ناراحت‌کننده توصیف کرد و آن‌ها را توهینی آشکار نسبت به قومی دانست که بیشترین تعداد را در افغانستان دارند.

انتهای پیام

کد N589305

وبگردی